Тим, хто займається просуванням сайтів, важливо знати про афіліати. Що це і чим вони так лякають сеошників – розповімо у статті.
Афіліати роблять видачу одноманітною, позбавляючи користувачів вибору, тому Гугл за них може покарати. Але санкції не завжди накладаються заслужено. Давайте розбиратися, що таке афілійованість і як зберегти свій проект від афіліат-фільтра.
![136-1](https://expans.ua/wp-content/uploads/2022/01/136-1.jpg)
Сайти афіліати – це ресурси, які демонструються в SERP по одній групі ключових фраз, у них однакова тема та спільний власник. Щоб стало зрозуміліше, наведемо приклади.
- Два чи кілька сайтів продають електровелосипеди. Належать вони фірмі ТОВ «Драйв», у розділі контакти вказана однакова адреса.
- Компанія ТОВ «Захист» продає антивірусники у всій країні, тобто. діяльність залежить від регіону. Фірма має кілька сайтів одного дизайну з ідентичним товаром.
- Іванов А.А. власник двох та більше сайтів про подорожі, контент збігається на 80%. У контактах вказані однакові дані: номер телефону, пошта, ПІБ.
Це явна афілійованість. Подібні ресурси дублюють один одного, часто мають однаковий хостинг, IP-адресу, зовнішні посилання, контактні дані.
Пошукові системи негативно сприймають афілірованість та активно борються з нею – сайти-клони видаляються з видачі. Представники Google заперечуе наявність афіліат-фільтрів, проте санкції за це цілком реальні. Можливо, вся справа у різних формулюваннях, що використовуються для опису даного явища. Давайте розглянемо, як визначає афіліати найпопулярніша пошукова система.
Довідка для веб-майстрів Google містить інформацію про неякісні партнерські сайти. У посібнику написано, що сторінки з однаковим змістом марні для користувачів, видача формується таким чином, щоб цього не допустити. За це відповідає фільтр Supplementary results, він виявляє унікальний контент. Клони видаляються з видачі та потрапляють у додатковий індекс Google, тому практично перестають приносити трафік власникам.
Основна мета створення аффилиатов – монополізувати видачу, тобто, захопити більше перших позицій та залучити максимум трафіку. І тому просувають групу однотипних майданчиків. Власники бізнесу прагнуть заповнити ТОП-10 клонами та перекрити дорогу конкурентам. Ідея перспективна, але це величезний ризик, т.к. пошукові системи легко розпізнають та суворо карають порушників.
![1618496562photo](https://expans.ua/wp-content/uploads/2022/01/1618496562photo.png)
Іноді пошукові системи вважають за афіліати групу сайтів, створених за потребою і без злого наміру. У зоні ризику майдану одного власника. Наприклад, фірма торгує продукцією різного типу, під кожну групу товарів розроблено сайт. Або компанія веде діяльність у кількох регіонах, для кожного міста створено окремий піддомен. Основна відмінність таких проектів від афілійованих – різна цільова аудиторія. Однак іноді подібні майданчики підпадають під афіліат-фільтр. Ось кілька рекомендацій, як уникнути санкцій:
- збирайте різне семантичне ядро, кількість збігів має перевищувати 30%;
- для сайтів використовуйте різні назви;
- розміщуйте унікальний контент;
- розробляйте різну структуру та дизайн;
- вказуйте різні контактні дані (з адресою це завжди можливо, і з номером телефону, електронною поштою цілком реально);
- для нарощування маси посилань обирайте різних донорів;
- не пов’язуйте свої ресурси перехресними посиланнями.
Перед просуванням нового сайту перевірте, чи в нього немає клонів, т.к. бувають випадки, коли пошуковик склеював один проект з іншим схожим.
Боятися слід, т.к. на зняття санкцій можуть піти місяці. Якщо ресурс почав різко здавати позиції або перестав індексуватись, перевірте його на афіліат-фільтр у сервісах «Піксель Тулс», Majento або Copyscape.
Явною ознакою санкцій є шаховий порядок позицій сайтів у пошуку за різними запитами. Наприклад, по одному ключу перший ресурс займає високі місця, другий знаходиться нижче ТОП-100, по іншому ключу, навпаки, перший нижче ТОП-100, другий на перших місцях. При виявленні афіліат-фільтра спробуйте оновити контактну інформацію, поміняти дизайн, контент, змініть хостинг – зазвичай такі дії допомагають.
Наше інтернет-агентство EXPANS не рекомендує займатися маніпуляціями з афіліатами та використовувати «чорні» способи просування. Адже пошукові системи все одно виявлять порушення та обов’язково покарають. В результаті ви витратите купу сил і часу, які можна було б вкласти в безпечну та ефективнішу SEO-стратегію.
1 коментар
Дуже цікаво!