За ефективністю і популярністю контекстна реклама в інтернеті впевнено наздоганяє ринок реклами на телебаченні, при цьому її вартість менша. У статті розповімо, в яких випадках вона підходить і яких цілей дозволяє досягти, розглянемо її види, плюси і мінуси. Після прочитання зможете зрозуміти, чи потрібна вона вашому бізнесу.
Контекстна реклама (КР) – це оголошення з текстом, інфографікою або картинками. Вони демонструються відповідно до пошукових запитів користувачів, їх інтересів або поведінки в інтернеті. Клікнувши на посилання, людина опиняється на сайті з товаром або пропозицією послуг. Вона може вибрати щось зараз або повернутися пізніше, головне, що вона дізналася про компанію і зацікавилася пропозицією.
Цілі контекстної реклами
Основна мета – привернути увагу до продукту і збільшити цільовий трафік на сайті, що веде до зростання продажів і збільшення прибутку. Але за допомогою КР можливо вирішувати й інші завдання:
- Підвищувати впізнаваність торгової марки. Споживачі частіше віддають перевагу відомим брендам, про які чули або читали. Саме цей фактор впливає на кінцевий вибір.
- Нагадувати клієнтам про себе, інформувати про нові товари, послуги, акції. Знижка 50% на дизайнерську колекцію одягу, розширена зона безкоштовної доставки або новий онлайн-курс – все це може зацікавити, спонукати нових і постійних клієнтів зробити замовлення.
- Збільшувати кількість підписантів на розсилку. Навіть якщо людина нічого не придбала, а просто залишила електронну пошту, це вже добре. При грамотному email-маркетингу і правильно вибудуваній воронці продажів її можна зробити своїм клієнтом.
- Ребрендинг. КР покаже величезній кількості користувачів новий імідж компанії, підвищить інтерес до бренду.
Якщо чітко визначити мету, то можна правильно виконати налаштування, вибрати тип рекламної кампанії і в підсумку отримати потрібний результат.
Види контекстної реклами
Є кілька видів КР, розглянемо їх докладніше:
- Пошукова. Показується при введенні запиту на сторінці пошукової видачі (перші або останні позиції). Плюс в тому, що оголошення виглядають природно, користувач навіть не завжди розуміє, що клацає на рекламу. Це дозволяє уникнути феномена «рекламної глухоти» – ігнорування рекламних оголошень.
- Тематична. Демонструється на сайтах, близьких за змістом до рекламованого товару або послуги. Наприклад, читаючи статтю про відпочинок в Туреччині, користувач може побачити збоку банери, що пропонують дешеві авіаквитки або суперзручні валізи для подорожей. Для тематичної реклами створені спеціальні системи, в які входять тільки якісні ресурси з високою відвідуваністю і корисним контентом. Наприклад, Google Ads – Медійна мережа Google Display Network.
- Медійна. Орієнтована на візуальне сприйняття і не завжди розміщується заради переходів на сайт. Її можна порівняти з міською зовнішньою рекламою (плакати, білборди), мета якої звернути на себе увагу. Медійна реклама буває у вигляді банерів, текстово-графічних блоків або коротких відеороликів. Але є ще один тип – брендування сторінки, це коли рубрика сайту оформляється з використанням брендових елементів рекламодавця.
Що з цього вибрати, залежить від специфіки бізнесу і цілей. Так, пошукова контекстна реклама більше спрямована на збільшення трафіку, а тематична і медійна – на підвищення впізнаваності бренду. Для вибору правильної стратегії потрібен ретельний маркетинговий аналіз бізнесу. Звичайно, всі ці типи реклами можна використовувати в комплексі, але тоді потрібно готуватися до великих витрат, які не завжди себе виправдовують.
Кому підходить контекстна реклама?
КР підходить всім, чия аудиторія знаходиться в інтернеті, а їм користуються практично всі. Рекламуватися можуть інтернет-магазини, виробничі підприємства, навчальні центри, фірми з надання послуг, приватні фахівці, інформаційні портали. Особливо вона необхідна в наступних випадках:
- Молоді сайти. Нещодавно створеному ресурсу складно пробитися в природну видачу. Навіть при грамотній SEO-стратегії будуть потрібні місяці кропіткої роботи. Інтернет-реклама дозволить швидко опинитися на верхніх позиціях: поки оптимізатори працюють над SEO, ви вже можете почати отримувати клієнтів.
- Висококонкурентні теми. Кожна компанія хоче опинитися в ТОПі видачі і по деяких запитах конкуренція просто зашкалює – пробитися на вершину складно. Контекстна реклама доповнить SEO і позитивно позначиться на просуванні. За рахунок неї на сайті покращаться поведінкові фактори, які, в свою чергу, впливають на ранжування.
Також є випадки, для яких контекстна реклама не підійде. Не можна рекламувати репліки відомих брендів, політичні партії, шокуючий контент, ритуальні послуги. Ще під забороною зброя, алкоголь і тютюн. Детальніше про це можна дізнатися в правилах розміщення реклами обраної пошукової системи.
Плюси і мінуси
Контекстна реклама популярна завдяки своїм перевагам, а їх дійсно багато:
- Швидкий результат. Починає приводити клієнтів практично відразу ж після запуску, що вигідно відрізняє її від пошукової оптимізації.
- Точне попадання в цільову аудиторію. У цьому головна суть контекстної реклами – користувачеві демонструються ті оголошення, які відповідають його поточним інтересам.
- Великий обхват. Оголошення показуються на найпопулярніших сайтах або сторінці пошукової видачі, тобто їх зможуть побачити багато людей.
- Контроль. У разі необхідності рекламну кампанію можна оперативно виправити: змінити налаштування, скоротити або збільшити текст.
- Вимірний результат. Завдяки інструменту Google Analytics можна оцінювати ефективність кампанії, аналізувати економічні та поведінкові фактори, тестувати оголошення. Це дозволяє поліпшувати результат, знижувати вартість кліку.
Недоліки у контекстної реклами теж є. По-перше, це фінансові витрати: гроші списуються за кожен клік, по суті за відвідувачів доводиться платити (в середньому 3-30 рублів). По-друге, складність налаштувань, якщо неправильно їх зробити, можна даремно злити бюджет. У зв’язку з цим краще не ризикувати і довірити таку роботу фахівцям, які відмінно розбираються у всіх нюансах. Адже потрібно провести попереднє дослідження, розробити стратегію, підібрати ключові слова і розподілити по кампаніям, скласти продаючі оголошення, створити графік показів і т.д.
Також важливо розуміти, що контекстна реклама сама по собі не збільшує продажі, вона лише привертає для цього цільову аудиторію. Чи будуть купувати і залишати заявки, багато в чому залежить від лендінгу або сайту компанії. Класний дизайн, інформативність, логічна структура, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, віджети для швидкого зв’язку – все це працює на конверсію.
Тепер ви знаєте, навіщо потрібна контекстна реклама. При грамотному підході витрати окупляться, і ви отримаєте хороший результат.