У чек-листі SEO-оптимізаторів обов’язковим пунктом є нарощування посилальної маси ресурсу. Беклінки підвищують значущість майданчика та змушують пошукові системи подивитися на неї більш лояльно. Але, щоб зовнішні посилання приносили виключно користь і не шкодили сайту, що просувається, важливо вибудовувати посилальний профіль грамотно і обережно. Як саме це робити, розповідаємо далі.
Перше, про що варто сказати, перш ніж ми перейдемо до особливостей формування посилання, – лінкбілдинг наближає загибель поганого веб-сайту. Спочатку потрібно зробити сайт добрим. Що входить у це поняття? Це стабільно працюючий ресурс з оригінальним, приємним, не дратівливим дизайном, зручним, інтуїтивно зрозумілим юзабіліті, цікавим, корисним контентом і без технічних помилок, недоробок. Якщо це зроблено, то сміливо приступайте до видобутку посилань.
Навіщо це майданчик? Вже було сказано, що закупівля посилань на сайт просуває його у пошукових системах. А також лінкбілдинг виконує ще низку завдань:
- Збільшує траст (авторитетність) майданчика, тобто. ступінь довіри пошукових систем до ресурсу.
- Підвищує впізнаваність платформи.
- Збільшує трафік зацікавленої аудиторії, тобто. розширює коло нових користувачів.
- Допомагає проекту зростати, а його власникам більше заробляти.
З питанням, навіщо купувати заслання, розібралися. Тепер перейдемо до їхніх різновидів.
Лінкбілдинг, як один із найефективніших інструментів просування, здатний вплинути на позицію сайту як у позитивному ключі, так і негативному.
Грамотне нарощування маси посилань дає кілька безумовних плюсів:
- допомагає потрапити до ТОП;
- прискорює індексацію сторінок у автоматичному режимі;
- збільшує цільовий трафік;
- суттєво збільшує лояльність аудиторії;
- підвищує впізнаваність ресурсу.
Неправильна реалізація лінкбілдингу загрожує накладенням фільтрів та санкцій пошуковиків, песимізацією майданчика у пошуковому рейтингу.
Просто збільшити масу посилань до гігантських масштабів і таким чином перемогти конкурентів не вдасться. Щоб не «посипатися» з лінкбілдингом, який має працювати на благо, важливо діяти за правилами.
Ось головні рекомендації, як наростити масу посилань і не потрапити в немилість Google:
- Вибираємо якість, а чи не кількість. Істотну вагу несуть природні лінки серед унікального, релевантного тексту. Тому важливо контролювати схожість тематики донора та акцептора. Ще один критерій якості – це авторитетність донорського ресурсу, яка залежить від корисного контенту та широкої аудиторії. Пам’ятайте, що десять якісних посилань принесуть користі набагато більше ніж сто неякісних.
- Думаємо про зручність відвідувачів. Мета лінкбілдингу – не обдурити бездушну машину, а максимально сподобатися аудиторії. Тому хоч і намагаємося потоваришувати з пошуковими системами, але насамперед орієнтуємось на інтереси відвідувачів.
- Діємо не поспішаючи. Починати потрібно з кількох посилань на день. Додавати потроху, поступово збільшуючи обсяг, охоплювати різні сторінки. Не допускати посилальних стрибків, прискорень.
- Чи не відхиляємося від графіка. Заданого темпу нарощування потрібно дотримуватися за будь-яких обставин. Навіть найменші перерви пошукові роботи можуть прийняти вороже і покарати вас. Наприклад, якщо вирішили додавати по 5 посилань щотижня, то, не перериваючись, робіть не менше 2-4 місяців.
- Не втрачаємо з уваги конкурентів. Деякі не надто чесні компанії іноді навмисно розміщують лінки поганої якості на вашому майданчику. Контролюйте ці підступи.
Основні помилки лінкбілдингу, здатні зіпсувати всі старання щодо зовнішньої оптимізації:
- лінки з неякісних донорів сумнівного змісту;
- посилальні вибухи – розміщення надмірної кількості беклінків за короткий період;
- посилання, що йдуть урозріз із тематикою акцептора.
Не менш важливо в роботі з посиланнями розбавляти профіль, тобто використовувати кілька різних способів його побудови.
Набирати посилальну масу можна за допомогою безкоштовних і покупних беклінків, причому в процесі краще міксувати стратегії.
Суть обміну полягає в тому, що сайти-партнери розміщують посилання один на одного. У такого способу є кілька плюсів:
- не потребує витрат;
- посилання знаходяться на сторінках типу «наші друзі» або «наші партнери», а тому не дратують аудиторію нав’язливістю і не заважають їм читати/дивитися контент, що їх цікавить, на основних сторінках;
- розміщення не обмежене у часі.
З мінусів: новим, молодим сайтам складно знайти партнерів, і є ймовірність того, що ваш майданчик загубиться серед десятків інших партнерів.
Якщо контент на майданчику справді цікавий, то донори з’являтимуться без втручання акцептора. І посилатись на ваші матеріали у своїх тематичних статтях. Саме тому цінний авторський добротний контент: структурований, логічний, зрозумілий, корисний.
Так, створення висококласних матеріалів потребує суттєвих тимчасових та енергетичних витрат, але у природних згадок багато переваг: велика вага, надійність, вічність, довіра аудиторії.
Будь-які соціальні мережі (Facebook, Twitter, Instagram та ін.) і навіть не найпопулярніші відкривають масу можливостей для отримання беклінків. У них можна створювати групи на конкретні теми, що відповідають вашому майданчику, публікувати анонси матеріалів з лінками на повні тексти. Ще можна надати можливість передплатникам та гостям ділитися контентом, всіляко заохочувати репости. Ще один варіант – розміщувати свої тексти в різних групах, схожих на тематику з вашим майданчиком.
Всі ці дії підвищать впізнаваність бренду та сформують стійку аудиторію, якою будуть цікаві ваші товари/послуги.
Природні лінки, вплетені в коментарі, відгуки про товар/послугу, залишені на тематично відповідних форумах та інших платформах – це крауд-посилання. Але щоб такі огляди з беклінками залишалися на донорських ресурсах довше, тексти, що їх оточують, повинні бути осмисленими, корисними, максимально не рекламними.
Крауд-посилання дуже ефективні в SEO-оптимізації, але якщо розміщувати їх самостійно, то доведеться витратити багато часу і зусиль на пошук донора, вигадування тексту, реєстрацію на майданчику.
Закупівля беклінків практикується більшістю оптимізаторів. Куплю-продаж найзручніше здійснювати через спеціалізовані біржі – майданчики з донорами, які готові розмістити на своїй території посилання акцептора. Вартість розміщення зазвичай залежить від якості ресурсу донорського.
Є два види покупних посилань:
- Орендні. Оплачуються раз на місяць, розміщуються доти, доки йде оплата.
- Вічні. Оплачуються один раз, ставляться назавжди. Хоча поняття «назавжди» досить відносне: буває, що ресурс змінюється власником, і він видаляє старі лінки, або майданчик закидають і не оплачують хостинг і т.п.
Для перевірки донорів та аналізу посилання власного сайту можна використовувати різні сервіси та інструменти. Наприклад, Majestic SEO, Ahrefs, Linkody, Google Webmaster Tools тощо.
Якісний лінкбілдинг формує інтернет-репутацію майданчика. Тому займатися нарощуванням посилальної маси «крім рукава» не вийде – процес вимагає планування, посидючості, копіткої роботи, контролю. Тільки так він принесе відмінні результати – підвищення рейтингу корисності ресурсу та появу вашого майданчика у ТОПі.