Крауд-маркетинг – як не зашкодити сайту

Крауд-маркетинг – справжня секретна зброя просування. При мінімумі витрат він допомагає підвищити позиції сайту в ТОП видачі та покращити репутацію компанії. Але через грубі помилки і неписьменний підхід інструмент не дасть бажаних результатів, а може взагалі нашкодити ресурсу. У статті розберемо, як працює крауд-маркетинг, де залишати згадки бренду і про які правила розміщення посилань не можна забувати.

Крауд-маркетинг — недорогий, але ефективний спосіб просування сайту. У нього є одна особливість: при необережному підході легко зробити зворотний ефект і нашкодити сайту до падіння позицій у видачі та бана. Щоб такого не сталося, докладніше розглянемо суть рекламного інструменту, його переваги, недоліки та правила використання.

Крауд-маркетинг — как не навредить сайту

Крауд-маркетинг: що це

Простими словами, це розміщення природних посилань на ресурс, що просувається на зовнішніх майданчиках. Термін походить від англ. crowd – “натовп” і marketing – “продаж”. Мета крауд-маркетингу – ненав’язливо привернути увагу потенційних клієнтів до бренду. Відповідні майданчики – це форуми, блоги, паблики, спільноти в соцмережі, сервіси-відгуки, «Питання-відповіді» і т.д. Головна умова вибору майданчика – там збирається саме ваша цільова аудиторія, потенційні клієнти. Посилання обов’язково мають супроводжуватися позитивним відгуком, коментарем чи заміткою. Чим органічніше і якісніше вплетено посилання у ваш текст, тим менший ефект «спамності» і нав’язливості ви зробите.

Приклад: ви просуваєте інтернет-магазин дитячого одягу. На форумах, присвячених вагітності та материнству, мами часто обговорюють, де купити ту чи іншу річ для дитини. Ви можете підключитися до обговорення та розповісти про свій досвід: де придбали товар, скільки він вам обійшовся, чи сподобалася якість. Потім можна максимально невимушено і природно залишити посилання на магазин, похвалити сервіс (швидку доставку, зручне оформлення), розповісти про цікаву акцію. До рекомендацій прислухаються, якщо вони написані щиро та з душею.

Не всі СЕО-шники та маркетологи користуються крауд-маркетингом, хоча це хороший спосіб залучення лідів та підвищення позицій сайту у ТОПі пошукових систем. А ще, використовуючи цей інструмент грамотно, ви можете:

  • підвищити впізнаваність бренду;
  • сформувати лояльну аудиторію;
  • розширити клієнтську базу;
  • збільшити кількість заявок/продажів із сайту;
  • підвищити репутацію компанії;
  • створити безпечний посилальний профіль;
  • розбавити анкор-аркуш.

На деяких інтернет-майданчиках заборонено залишати посилання. У такому випадку досить просто згадки назви магазину чи бренду – це безсилковий крауд-маркетинг. Цей варіант менш ефективний, т.к. людям часто ліньки самостійно шукати щось в інтернеті. Тим не менш, кількість запитів у пошукових системах все одно додасться, а це великий плюс для репутації.

Крауд просування показує реальні результати у довгостроковій перспективі. Ефект настає через 3-4 місяці після активного посівного посіву. Наскільки успішно обрано стратегію, можна буде зрозуміти по припливу цільового трафіку, зростанню позицій у видачі, зміні обсягів продажу з сайту.

Крауд-маркетинг

Кому підходить, а кому - ні

Щоб інструмент працював, спочатку потрібно зважити, наскільки він потрібний у вашій діяльності.

Кому підходить:

  • онлайн-сервіси: доставка, таксі, оренда житла, каршеринг, сфера краси;
  • інтернет магазини;
  • освітні послуги онлайн-школи, курси, тренінги, марафони.
  • портали новин, блоги, інтернет-видання.
  • туристичні агенства;
  • банківські послуги;
  • особисті бренди та ін.

З першого погляду здається, що крауд-маркетинг створений тільки для компаній, що існують виключно на просторах Інтернету. Насправді цей спосіб просування стане у нагоді і тим, хто веде свою діяльність оффлайн. Наприклад, новим іменам із нульовою впізнаваністю чи фірмам, які хочуть заявити про себе та виділитися серед конкурентів. Головна умова — наявність сайту-візитки, лендингу або бізнес-аккаунту в соцмережі, щоб було можливість розмістити посилання.

У яких випадках цей варіант малоефективний?

  • для будь-якого бізнесу із занадто вузькою спеціалізацією та обмеженою ЦА;
  • для дрібних роздрібних магазинів біля будинку;
  • для компаній, що займаються продажем дорогої продукції сегменті b2b;
  • для продажу товарів класу «люкс» (дорогий годинник, авто, яхти тощо);
  • для термінових послуг (виклик евакуатора, розтин замків, аварійні служби);
  • для незаконної діяльності та забороненої продукції.

Крауд-посилання для просування повинні наводити клієнтів на зручний, повністю доопрацьований сайт. Якщо сторінки повільно вантажаться, а сам сайт «сирий», неінформативний, із заплутаною структурою – це швидше знизить довіру до вашого бренду.

У чому небезпека

Загальний алгоритм крауд-просування простий: ви шукайте релевантні майданчики за своєю тематикою, підготовляєте обліковий запис, вливаєтеся в спілкування та рекомендуєте компанію чи товар. Але цей інструмент має підводні камені, про які краще дізнатися заздалегідь, щоб не виникла неприємна ситуація.

  1. Потрапляння під антиспам фільтри ПС. Завдяки власним алгоритмам пошукові системи постійно аналізують сайти, орієнтуючись і на зовнішні URL-посилання, що ведуть на ресурс. Якщо на сайт ведуть купа однотипних посилань, оточених відверто рекламним текстом, легко нарватися на санкції. Найвідоміший фільтр Google – Penguin. Фільтр визначає зовнішні посилання як неприродні, якщо ті розміщені у великій кількості, на низькоякісному ресурсі або в анкорі містяться ключові слова в точному входженні.
  2. Бан на зовнішніх майданчиках. При публікації постів на сторонніх ресурсах важливо розуміти, що вони можуть бути видалені в будь-який момент, а ваш обліковий запис заблокований. Адміністрація сайтів із доброю репутацією намагається не допускати спам чи явну рекламу в обговореннях. Якщо не відчувати межу між бездумним спамом та корисною рекомендацією, можна постійно отримувати бан. Штучний коментар відразу розпізнають за безладним набором літер або п’ять хвилин тому створеним обліковим записом без фото та інших повідомлень. Допускаючи подібні помилки щоразу, ви справити ефект сарафанного радіо – про ваш ресурс складеться негативне враження.
  3. Фальш та обман покупців. Поширений міф про крауд-просування полягає в тому, що відгуки про компанії несправжні, а звичайна реклама маскується під реальний досвід користувача. Лестощі, хвалебні відгуки, роздуті обіцянки можуть розчарувати, і клієнт відчує себе ошуканим. Втратити довіру клієнтів можна одночасно, а знову завойовувати його потім, можливо, доведеться роками.

Усі ці проблеми — найчастіше наслідок роботи недосвідченого чи некваліфікованого фахівця. Тому заздалегідь продумайте, як отримати крауд-посилання на сайт, хто виконуватиме роботу з підбору ресурсів та впровадження в них. Це може бути фрілансер, digital-агентство, автоматизовані сервіси чи ви самі (або крауд-маркетолог у вашому відділі).

Як правильно використовувати крауд-маркетинг

Вчитеся застосовувати крауд-маркетинг з розумом, щоб не нашкодити сайту, отримавши бан чи санкції від пошукових систем. Ось кілька рекомендацій для безпечного та природного просування:

  1. Шукайте майданчики із високим трастом. У перекладі з англійської слово trust означає «довіру». Тут працює простий логічний ланцюжок: якщо розміщуєте рекламні посилання на ресурсі з низькою репутацією та великою кількістю спаму, довіри до вас теж не буде. Тому переконайтесь у авторитетності ресурсу. Наприклад, якщо портал має високу відвідуваність і багато зареєстрованих учасників, але низька активність — можливо, трафік був накручений. Визначити індекс якості сайту допоможуть спеціальні сервіси: CheckTrust, SerpStat, MegaIndex, Majestic та ін.
  2. Підготуйте якісний обліковий запис. Важливе завдання – створити природний профіль, схожий на реальну людину, а не бота. Обліковий запис повинен бути заповнений: фото, підписом, регіоном, додатковою інформацією по темі. Наприклад, на форумі автомобілістів зазначте марку вашого авто. Придумайте нейтральний нікнейм, лише не хаотичний набір букв або цифр. Не поспішайте залишати посилання відразу – краще спочатку прокачати обліковий запис. Беріть участь у розмовах на інші теми, наберіть хоча б 10-15 повідомлень, створюйте свої обговорення.
  3. Враховуйте тему. Це стосується і майданчика загалом, і внутрішніх обговорень. Будьте доречними: реклама засоби для миття посуду у співтоваристві собачників буде виглядати щонайменше дивно. При цьому на багатьох вузькотематичних форумах є бесіди на абстрактні теми, флудильні, «курилки» тощо. Можливо там ви знайдете гілку з релевантним обговоренням.
  4. Активно вливайтесь в обговорення. По можливості вступайте в діалоги з іншими учасниками, дотримуючись ввічливості та коректності. Також стиль спілкування має відповідати ресурсу, на якому ви знаходитесь. Перед тим як проявляти активність, пройдіться сайтом, зверніть увагу, як спілкуються учасники між собою. Слідкуйте за грамотністю – для цього достатньо прогнати пост через текстовий редактор
  5. Пишіть розгорнуті та корисні пости. Вивчіть основні проблеми та болі вашої ЦА. Подумайте, чим ви можете допомогти, поділіться життєвим досвідом і покажіть свою експертність у конкретному питанні. Використовуйте сторітлінг: може, у вас чи ваших знайомих є історія, яку можна грамотно вплести в обговорення. Зацікавте людей природним чином, не використовуючи явних закликів до дії. Для кожного майданчика створюйте унікальну посаду.
  6. Слідкуйте за «свіжістю» обговорень. Звертайте увагу на дату останнього повідомлення у темі. Якщо воно було залишено півроку тому, значить, обговорення більше неактуальне і немає сенсу штучно оживляти його. Оптимальний час, який минув з написання останнього посту, – не більше 3-4 тижнів. Не бійтеся тих, створених кілька років тому, якщо вони, як і раніше, активні і розмова в них постійно підтримується.
  7. Не переборщуйте з посиланнями. Важливо вибрати певну кількість посилань та розміщувати з рівним інтервалом. Наприклад, замість 100 посилань на добу розміщуйте по 10 протягом 10 днів. Чим новий сайт, тим менше зовнішніх посилань має бути. В ідеалі, вистачить 10-15 на місяць – спочатку безанкорні, потім із анкором. У міру того як буде нарощуватися посилальний профіль, обсяг посилань, що проставляються, можна збільшити. Краще мінімум посилань із трастових сайтів, ніж кілька зі спамних ресурсів.

Помните, что в одном тексте может содержаться только одна ссылка. Несколько рядом стоящих линков модераторы сайта или поисковые роботы однозначно сочтут искусственными.

Підбір майданчиків

Розберемо, на яких ресурсах доцільно залишати згадки про компанію, щоб підвищити її репутацію та прибуток:

  • Форуми. Цей тип ресурсу помилково вважають неактуальним через те, що більшість користувачів давно перейшли в соцмережі. Насправді не занедбаних форумів дуже багато, особливо у вузькопрофесійному середовищі. Ваше завдання – перевірити, наскільки підходить тематика вам і торкається вашого продукту інтересів місцевої ЦА.
  • Блоги, Інтернет-ЗМІ, розважальні портали. У коментарях під популярними статтями на злобу дня іноді розгоряються серйозні суперечки. Можна непомітно вклинитися в обговорення і висловити свою думку (зрозуміло, що збігається з темою). Увага: часто блогери та модератори видаляють коментарі з посиланнями. Тож не дивуйтеся, якщо ваш пост несподівано зникне
  • Відеохостинги. Щодня з’являється безліч тем для обговорень. Намагайтеся відзначатися тільки у свіжих і набираючих популярність роликах, щоб ваш коментар побачили якнайбільше людей.
    Q&A сервіси. Майданчики запитань-відповідей зручні тим, що користувачі самі запитують поради та прислухатися до вашої думки. Головне, відгукуйтеся тільки в тих гілках, які стосуються діяльності компанії, що просувається.
  • Сайти з відгуками та рекомендаціями. До цих майданчиків люди звертаються постійно перед тим, як купити той чи інший продукт. Є спільні ресурси з різноманітністю тематики. Існують і вузькоспеціалізовані сервіси (про туризм, готелі, ресторани, косметику тощо). Радимо просуватися в обох напрямках, писати нативні та корисні відгуки, відзначаючи не лише плюси, а й мінуси товару, магазину чи бренду.
  • Спільноти/паблики соціальних мереж. Щоб не викликати підозри в адміністрації спільнот, підготуйте «живий» та заповнений обліковий запис. Питання та новини на тему, а також цілі гілки обговорень можна знайти через пошук або хештеги. Також за мітками знаходите згадки бренду та аргументовано відповідайте на пости (звісно, не розкриваючи, що ви є представником компанії). Краще використовувати скрипти та шаблони для роботи з негативними та позитивними відгуками.

Намагайтеся задіяти кілька видів ресурсів, тож ви привернете більше уваги.

За всіх переваг крауд-маркетинг не можна використовувати окремо від інших видів просування. Це допоміжний інструмент, який добре працює у зв’язці з SEO, контекстної та таргетованої рекламою, а також e-mail-розсилками.

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити