Пошукова видимість сайту: навіщо та як за нею стежити?

Видимість сайту Google дає загальне уявлення про ефективність SEO-стратегії. У статті розповімо, що це за показник і як його перевірити, дамо рекомендації щодо покращення.

Видимість – це кількість показів сайту за певними ключовими фразами, виходячи з його положення на сторінці видачі. Зрозуміло, що вище позиції, тим більше показів і, отже, відвідувань. Щоб потрапити на вершину, потрібно багато працювати та аналізувати свої дії, у тому числі перевіряти пошукову видимість сайту з різних ключів.

SEO-аналітика зараз дуже ускладнилася. Щоб оцінити успішність проекту, недостатньо знати позиції та трафік, потрібна комплексна оцінка видимості. Відстежуючи її за кожним запитом, можна зрозуміти, за якими ключами користувачі знаходять портал, а якими ресурс не видно. Показники, що наближаються до нуля, говорять про те, що інтернет-майданчик займає низькі позиції та аудиторія його не знаходить.

Але важливо враховувати і динаміку: показники минулого періоду порівнювати з поточним та на підставі цього робити висновок. Якщо коефіцієнт зріс, отже, стратегія працює, якщо знижується чи стоїть дома, щось йде негаразд. SEO-фахівці перевіряють видимість щомісяця, а також після певних маніпуляцій, щоб оцінити їхню доцільність. Замовники послуг із просування сайту також можуть стежити за динамікою, щоб оцінити прогрес.

Видимость

Як перевірити видимість сайту?

Чтобы определить этот важный SEO-параметр, потребуются две величины:

  • Частотность запроса (ЧЗ) – количество обращений пользователей по конкретной фразе в течение месяца. Другими словами, это число, показывающее, сколько раз вбивался в поисковую строку определённый запрос. ЧЗ смотрите в планировщике Google AdWords.
  • Коэффициент позиции (КП) – степень внимания к ссылкам на странице выдачи. КП зависит от позиции ресурса и имеют определённый «вес». Вот значения коэффициента:
    • 1, 2 та 3 позиції – 1;
    • 4 позиція – 0,85;
    • 5 позиція – 0,60;
    • 6, 7 позиції – 0,50;
    • 8, 9 позиції – 0,30;
    • 10-та – 0,20.
    • 11-а та нижче – 0.

Знаючи це, легко розрахувати видимість на основні запити (ВЗ), ось формула: ВЗ = ЧЗ × КП. Для загального аналізу видимості сайту визначають суму всіх ВЗ семантичного ядра.

Корисні онлайн-сервіси

Під час роботи з великим обсягом даних складно виконати розрахунки вручну – краще скористатися спеціальними сервісами для перевірки позицій та видимості. Рекомендуємо MegaIndex. Увійдіть, знайдіть потрібний інструмент. У спеціальному рядку введіть URL-адресу та натисніть кнопку «перевірити». Сервіс покаже кількість ефективних показів, оціночний трафік та інші важливі метрики. Також по кожному запиту можна переглянути розташування ресурсу у видачі. Для безкоштовного моніторингу доступна перевірка лише 5 ключів, щоб отримати повні результати, потрібно сплатити за тариф. Є й інші послуги (Serpstat, PR-CY, SEMrush, SpyWords), принцип їх роботи схожий на MegaIndex.

У цих сервісах є інструменти для аналізу конкурентів: можна переглянути трафік та місце у видачі. Порівнюйте показники свого ресурсу з показниками майданчиків такого самого типу. Якщо ви випереджаєте прямих конкурентів, це добрий знак, навіть при зниженні показника видимості. Також в інших можливо «підглянути» ефективні ключові запити, які ви упускаєте у своїй SEO-стратегії. Після розгорнутого аналізу можна скласти гарний план робіт щодо покращення сайту.

Від чого залежить видимість сайту та як її покращити?

На видимість позицій впливає багато змінних: це поведінкові чинники, технічна оптимізація, семантика, посилальна вага, тобто. весь пул робіт SEO-фахівця. Щоб покращити показники, насамперед рекомендуємо робити таке:

  1. Проведіть аудит майданчика і виправте технічні помилки. Оптимізуйте сайт під мобільні пристрої, налагодьте швидкість завантаження.
  2. Пропрацюйте сніпет. Від того, як майданчик представлений у пошуковій видачі, залежать показники CTR. Привабливе для користувачів опис та заголовок підвищують клікабельність.
  3. Розширюйте семантичне ядро. Кожні 6 місяців переглядайте семантику. З часом популярність пошукових запитів змінюється, з’являються нові життєві ключові слова. Допрацьовуйте під них важливі посадкові майданчики, створюйте додаткові сторінки під нові кластери.
  4. Оптимізуйте зображення. Пропишіть заголовки ілюстрацій за допомогою атрибуту alt. Боти проіндексують зображення, і вони будуть доступні у видачі Google.
  5. Працюйте над посилальним профілем. Особливо це актуально за високої конкуренції у ніші. Отримуючи якісні зворотні посилання, ви можете обійти інших, т.к. ваш ресурс краще ранжуватися.

Всі ці способи допоможуть завоювати довіру пошукових систем і збільшити видимість сайту. Після впровадження нових рішень відстежуйте цей важливий параметр, шукайте проблемні місця та нові ідеї для зростання. Так у вас буде більше шансів розвинути успішний проект: підвищити відвідуваність, конверсії та впізнаваність бренду.

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити