Веб-маркетинг і SEO проти коронавірусу

Веб-маркетинг і SEO проти коронавірусу

Наслідки пандемії коронавируса відображаються на цифровому світі і, отже, на SEO. Зміни помітні і в пошукових системах: нові ключові слова, пошукова видача, яка змінюється в залежності від іншого пошукового наміру, конкуренція, яка збільшується за позиціонування деяких продуктів, які ще пару місяців назад майже не були затребуваними, але також неймовірні втрати трафіку на сайтах, які тисячі користувачів зареєстрували після початку карантину.

Еволюція пошукових запитів Google: хто заробляє гроші?

Пошуки в Google, пов’язані з Covid-19, є одними із зростаючих питань, які користувачі задають пошуковій системі: новини про коронавірус, нові зараження, про те, як зробити в домашніх умовах рідину для дезінфекції рук і приміщень, що робити під час карантину, де знайти маски і так далі.

Можна розглянути цей аспект з різних точок зору. Наприклад, з точки зору батьків дітей і підлітків, які відвідували школи і дитячі сади, тепер змушені навчатися вдома, отже, тут дослідження показало сильне зростання в таких областях:

  • музика для дітей (+ 92%);
  • ігри для дітей вдома (+ 89%);
  • відеоігри для дітей (+ 60%).

Крім того, багато компаній стали працювати віддалено, що змушує співробітників адаптуватися до нових умов, тому значно збільшилася кількість запитів на тему: відеоконференцзв’язок, скайп зустрічі, як зробити груповий відео дзвінок, віддалена робота.

Хто терпить збитки?

Одним з секторів, які найбільше постраждали від цієї пандемії, безсумнівно, є туризм. Запити в області подорожей або туристичних напрямків практично померли в порівнянні з минулим роком, коли минулої весни запити «недорогі подорожі» реєструвало тисячі щомісячних пошуків.

Зазвичай в умовах втрати таких значних позицій і обсягів, з точки зору SEO, це було очевидно при складанні контенту більш високої якості, але на даний момент це рішення також не має сенсу. Це пов’язано з тим, що в цей період, як свідчать дані, люди перестають шукати теми, продукти і послуги, пов’язані з туризмом, не тільки через невизначеність, пов’язану з майбутнім, а й тому, що закриті аеропорти і вокзали, всі рейси скасовані.

SEO: зміни в пошуковій видачі через коронавірус

Інший аспект, який слід враховувати при аналізі того, як пандемія коронавірусу впливає на SEO, полягає в тому, що, по принаймні, для деяких ключових слів мета пошуку змінилася. Якщо раніше на запит «корона» у видачі Google можна було отримати зображення та інформацію про головний убір – короні, то сьогодні ситуація зовсім інша і перше, що видає пошукова система – інформація про коронавірус.

Що сталося за цей час?

Як тільки Google зауважив, що люди зацікавлені в отриманні інформації про вірус – переглядаючи результати навіть на самих прихованих сторінках пошукової системи – Google адаптував свої SERP і повністю перетворив попередні рейтинги. Мало того, що протягом декількох днів Google також надав корисну інформацію в короткому відповіді і оновлену карту світу інфекції.

Отже, Google перетворив свої результати пошукової видачі, пов’язані з термінами, пов’язаними з коронавірусів. Таким чином, якщо проаналізувати пандемію коронавірусу з точки зору SEO, ця зміна в SERP була схожа на величезне оновлення, яке мало наслідки для діяльності SEO.

Багато підприємств зараз закриті через пандемію. А ті, хто відкритий, працюють на знижених режимах. Скорочення, які в основному стосуються витрат на онлайн-рекламу. Навіть такі гіганти, як Google і Facebook, зіткнулися з падінням доходів від реклами. Але чи є необхідним різко скорочувати витрати на SEO, і зупиняти просування?

Той факт, що компанія відчуває блокування через коронавірус, не означає, що їй не потрібно спілкуватися з клієнтами.

Дійсно, саме тому, що компанія закрита через обмежувальні заходи, вона повинна брати участь в боротьбі з вірусом, можливо, шляхом пожертвувань або шляхом просування корисних ініціатив. Комунікація – також звіт, який заснований на довірчих відносинах між тими, хто спілкується і тих, хто отримує повідомлення, припинити спілкування означає припинити культивувати ці відносини. І чому потрібно припиняти відносини, якщо рано чи пізно доведеться їх відновлювати? Краще продовжувати їх, можливо, по-різному, але, звичайно, зупиняти їх – не правильний вибір.

Для професіоналів веб-маркетингу ці труднощі ще більше. Насправді, тому що вони не тільки стикаються зі скороченнями, які неминуче впливають на цей сектор, але вони також стикаються з новими проблемами. Зокрема, їм доводиться переглядати рекламні стратегії на місці, створюючи спеціальні для цього короткого періоду.

Простий приклад всього цього – ресторани, які раніше не робили доставку і інвестували тільки в загальну рекламу, а тепер роблять. Тому маркетологи, які займаються своїм спілкуванням, змушені були створити спеціальну рекламну кампанію для реклами своєї служби доставки додому.

Якщо у багатьох компаній і фахівців більше немає бюджетів або клієнтів для розміщення реклами в Інтернеті, це означає, що все аукціонні механізми, на яких заснована ця реклама, мають меншу конкуренцію. Тому в цей період може бути зручніше розміщувати рекламу в Інтернеті саме через меншу конкуренцію, навіть якщо, очевидно, це залежить від сектора. Крім того, в цей період у багатьох людей залишається набагато більше часу, і частина цього часу проводиться онлайн, як показують тенденції досліджень. Отже, потрібно зрозуміти, що необхідно цим людям, і постійно аналізувати їх онлайн-пошуки, щоб зрозуміти, як можна бути їм корисними, і діяти відповідним чином.

Наприклад, багато хто думає про придбання навичок або навчанні в певних областях. Саме цей фактор може бути використаний для пропозиції нових послуг клієнтам. Хорошим прикладом цього є світ фітнесу, де інструктори тренажерного залу ведуть прямі трансляції або випускають відео про те, як виконувати вправи вдома.

Деякі компанії переперепрофелювались і виробляють товари, корисні для обмеження поширення коронавируса, наприклад, захисні маски і засоби для дезінфекції.

Що SEO може зробити проти коронавірусу?

Всі ці міркування про веб-маркетинг і коронавірус призводять до остаточних роздумів про інвестиції в SEO. Цей сектор веб-маркетингу трохи відрізняється від інших. Насправді, мета пошукової оптимізації полягає не в тому, щоб отримати негайні результати, а в тому, щоб отримати тривалі результати з плином часу. Крім того, результати діяльності пошукової оптимізації стають видимі тільки через деякий час після того, як вони були виконані, зазвичай через кілька місяців.

Тому робота над SEO-позиціонуванням в світлі аналізу не тільки коронавірусу може бути життєво важливою для вашого бізнесу.

Очевидно, що SEO не творить дива і, звичайно, не може врятувати ваш бізнес, коли йому доводиться боротися із зовнішньою і неконтрольованою причиною.

Почавши зараз працювати над SEO і вносити ті зміни, які є необхідними, щоб залишатися на ринку, можна дати пошуковим системам час, щоб краще проіндексувати веб-сторінки, що описують ваші нові послуги, і, таким чином, отримати відмінне позиціонування. Або, написавши якісний контент і зробивши всі зміни, які потрібні веб-сайту для отримання гарного SEO-позиціонування, можна отримати відмінні результати, які стануть в нагоді, коли ситуація повернеться в норму.

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити