Що таке інтент пошукового запиту: розповідаємо з прикладами

Пошукові алгоритми з кожним роком ускладнюються та вдосконалюються. Сьогодні практично неможливо побудувати грамотну SEO-стратегію без знань про інтент запиту. У статті розповімо про це: що це, навіщо потрібно, як використовувати для просування сайту.

Інтент користувача у SEO-маркетингу – це сенс, який вкладає людина у пошукову фразу. Наприклад, вбиваючи у пошуку слово «хаскі», одні шукають інформацію про собак цієї породи, другі – оголошення про продаж цуценят, а треті – музику російського репера Хаскі. Щоб дати користувачеві саме те, що він хоче, Google постійно аналізують поведінку людей в інтернеті, перевіряють зв’язок між усіма словами та синонімами ключа та на підставі цього показують потрібні веб-сторінки. У зв’язку з цим SEO-фахівцям потрібно знатися на інтентах пошукових запитів.

Бильярдный шар

Чому важливо враховувати запит запиту?

Якщо при SEO оптимізації контенту враховувати наміри та бажання людей, то буде простіше досягти успіху в просуванні ресурсу. Насамперед ви отримаєте наступне:

  • підвищите оцінку релевантності сторінок;
  • зменшіть кількість відмов;
  • збільшіть конверсію.

Загалом при врахуванні користувальницьких смислів більшість поведінкових факторів на сайті буде гарною, адже людям пропонується те, що їм потрібно. Сайт, на який заходять, читають, дивляться, пошукові системи починають показувати частіше – шанси опинитися в ТОПі значно підвищуються. Тому працювати з інтентом важливо. І щоб робити це правильно, потрібно спочатку розібратися в основних видах запитів.

Класифікація пошукових запитів

За змістом усі пошукові запити поділяються на 5 груп:

  1. Загальні. Це поодинокі слова чи словосполучення з незрозумілим змістом. Наприклад, при запиті «Іспанія» незрозуміло, чи людина хоче більше дізнатися про культуру країни чи купити тур. Просування сайту за такими ключами – практично безперспективне, т.к. складно вгадати очікування користувачів. Навіть якщо ви отримаєте трафік, поведінкові фактори швидше за все погіршаться.
  2. Iнформаційні. Задаються з метою отримання будь-якої інформації. Складаються із загального запиту з додаванням маркера: “як зробити”, “що таке”, “як вибрати”, “навіщо”, “огляд”, “кращі” і т.д. У результатах видачі за ними будуть лише інформаційні веб-сторінки, оголошення контекстної реклами зазвичай не показуються. Під інформаційні запити багато комерційних сайтів створюють блоги, в яких публікують експертний матеріал. Це дозволяє формувати довіру клієнтів, підвищувати впізнаваність бренду та отримувати додатковий трафік.
  3. Транзакційні. Запити, за якими просуваються комерційні сайти (інтернет-магазини, компанії, приватні спеціалісти). Слова-маркери тут – “купити”, “ціна”, “вартість”, “замовити” і т.д. Вбиваючи їх, користувач висловлює намір зробити транзакцію і шукає найпривабливішу пропозицію.
  4. Навігаційні. Ключі із зазначенням певного бренду чи сайту, наприклад, «смартфони Samsung», «Сітілінк», «Інстаграм». Не рекомендуємо використовувати «чужі» навігаційні ключі у своєму семантичному ядрі, адже користувачі шукають конкретний ресурс чи товар та навряд чи зайдуть на «лівий» сайт. Щоб не помилитися, деякі навіть звертають увагу на url у сніпеті.
  5. Мультимедійні. Це фрази, які допомагають знайти потрібні зображення, музику, відео. Маркерами тут може бути слова: «слухати», «дивитися», «трек», «фото» тощо.

Вміти відрізняти одні запити від інших важливо не тільки для успішної оптимізації сайту, але і для побудови вирви продажів. Так, інформаційні ключі відносяться до перших етапів лідогенерації (людина поки тільки вивчає продукт), а транзакційні – до етапу закриття угоди.

Бильярдный шар

Визначаємо зміст пошукового запиту

Щоб визначити інтент, потрібно вбити ключову фразу у рядок пошуку та вивчити видачу. Подивіться, які сайти видає система: чи вони інформаційні, чи, наприклад, це каталоги з розділами. Також зверніть увагу на пункт «люди шукають» унизу пошукової сторінки, там буде показано, що ще цікавить аудиторію на цю тему. Все це дасть вам розуміння потреб користувачів і ви зможете визначити інтент ключа.

Але коли ключів багато, аналізувати їх у такий спосіб складно та довго. Тут вам допоможе сервіс “Піксель Тулс”. Відкрийте інструмент «Оцінка інтенту запиту», у спеціальному полі вкажіть необхідні дані: регіон просування сайту, пошукова система, список ключових фраз (до 300 шт.), Глибину аналізу видачі (ТОП-10 або ТОП-50). У відповідь сервіс згенерує таблицю, у якій кожному запиту буде вказано інтент у відсотковому вираженні. Аналіз проводиться за п’ятьма тематиками:

  • комерція;
  • відгуки;
  • фото і відео;
  • музика;
  • подорожі;
  • словники.

Наприклад, проаналізуємо ключ «оптимізація сайту». У графі комерція він набрав лише 16%, а ось фраза «вартість оптимізації сайту» – 92%. Останній варіант – справжній транзакційний запит, тим більше, що є слово-маркер.

Також для кожного запиту “Піксель Тулс” показує 5 основних слів, на підставі яких можна точніше визначити інтент. Для запиту «хаски», про який ми писали на початку, сервіс показав такі слова: порода, сибірський, собака, опис, фото, тобто. більшість користувачів цікавляться саме породою собак, хочуть переглянути фото, прочитати інформацію.

Великий плюс, що сервіс безкоштовний, а зареєструватися можна швидко через соцмережі.

Як працювати з інтентом?

Після того, як ви визначите інтент запитів, зможете ефективно вирішувати такі завдання:

  1. Очищати семантичне від сміття. Відсіювати нецільові фрази, які не підходять за змістом.
  2. Кластеризувати запити. Усередині одного кластера не повинні бути ключі з різним інтентом.
  3. Працювати над структурою ресурсу. Орієнтуючись на потреби та бажання користувачів, можна правильно визначити посадкові сторінки, додати корисний функціонал.
  4. Оптимізувати on-page SEO. Знаючи інтенти, ви зможете створювати якісний контент, який підвищить релевантність сторінки.

Краще одразу писати текстовий матеріал, орієнтуючись на потреби користувачів. Але за потреби контент можна відредагувати, змістивши фокус уваги до оптимізації під цілі запитів. Просування тільки ключами, бездумно розміщеними в тексті, сьогодні вже не працює. Якщо прагнете на вершину видачі, обов’язково враховуйте інтенти користувача і підвищуйте релевантність сторінок.

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити