Розробка стратегії SEO-просування сайту

Якщо у вас амбітні цілі, ви хочете завоювати ринок і бути в ТОПі видачі, перед просуванням сайту необхідно розробити грамотну SEO-стратегію. У статті розповімо, що для цього буде потрібно. Розглянемо базові принципи пошукового просування, етапи та способи оптимізації.

SEO-стратегія виконує кілька корисних функцій: позначає чіткий курс, не дає заплутатися у великому обсязі робіт, сприяє продуктивності, підвищує мотивацію та усвідомленість команди. При цьому пошукове просування відрізняється від інших методів розкручування, воно складніше вимагає більше часу. Але відкриває величезні можливості для зростання – ви не просто просуваєтеся в мережі, ви покращуєте і розвиваєте проект.

SEO не схоже на рекламу

SEO-просування та інтернет-реклама – два різні підходи до розкручування. У першому випадку сайт змінюється, оптимізується під пошукові системи та запити користувачів, у другому – запускаються рекламні оголошення, які приносять трафік. При цьому у SEO більше переваг:

  1. Найнижча ціна залучення клієнта. Ви отримуєте безкоштовний (органічний) трафік із пошукових систем, при запуску рекламного оголошення за переходи потрібно платити.
  2. Довгостроковий результат. Якщо досягнете високих позицій і перестанете займатися SEO, сайт ще якийсь час приноситиме непоганий трафік: добре оптимізовані ресурси залишаються «на плаву» від кількох місяців до року. З рекламою ситуація інша: кількість відвідувачів різко знизиться, щойно закінчиться бюджет.
  3. Довіра клієнтів. Користувачі більше довіряють природній пошуковій видачі, а не рекламним оголошенням.
  4. Широке охоплення аудиторії. Ресурс, який просувають в одному місті або в одній пошуковій системі, набирає позиції і в інших регіонах та пошукових системах. Реклама ж демонструється лише на певних майданчиках, у конкретних пошукових системах.

Але інтернет-реклама теж має плюси, головний з них – практично миттєвий результат. Після запуску кількість відвідувачів зростає протягом 2-3 тижнів, результати від SEO потрібно чекати близько 2-6 місяців. Незважаючи на довге очікування, більшість серйозних компаній насамперед вкладаються в SEO, а інтернет-рекламу використовують як допоміжний інструмент, особливо на початковому етапі просування.

Ключовий принцип SEO-стратегії

Важливо розуміти, навіщо потрібне SEO-просування. Насамперед, щоб клієнти знаходили вас у мережі. Для цього сайт має бути оптимізований під аудиторію та вимоги пошукових систем. Дайте користувачам те, що вони шукають: під кожну потребу створіть окрему сторінку. Якщо її немає, значить, товару/послуги теж немає – майданчик не зростатиме.

Наведемо приклад. Компанія продає кухонні гарнітури, на сторінці написано: “продаємо всі види кухонь”, представлені набори меблів різного типу. Інша фірма зробила інакше – під кожен тип меблів створила окремий розділ: «кутові кухні», «модульні кухні», «кухні з островом». Для пошукових алгоритмів такий сайт буде у пріоритеті, навіть за загальним запитом «купити кухню» його покажуть насамперед. У цьому полягає ключовий принцип SEO-стратегії – люди шукають конкретні товари, і потрібно максимально їм у цьому допомогти.

Вивчайте цільову аудиторію, дізнайтеся, з якими питаннями люди йдуть у пошук на різних етапах ухвалення рішення. Шлях клієнта можна поділити на 4 цикли: виникнення потреби, дослідження, оцінка, покупка. Починайте діяти на етапі виникнення потреби. У цьому допомагає інформаційний контент: познайомте користувачів із компанією та продуктом, допоможіть їм ухвалити рішення. Деякі великі бренди починають діяти ще раніше – вони формують потребу та «вирощують» клієнта.

SEO

Важливо розуміти, що є на даний момент, яка загальна ситуація у сфері, які завдання потрібно вирішувати насамперед. Розглянемо докладніше вихідні дані, які будуть потрібні для розробки SEO-стратегії.

Аналіз конкурентів

Аналіз конкурентів надасть багато цінної інформації. Можна виявити робочі стратегії, прийоми просування, корисні фішки, причини успіху та невдач інших компаній. Ось що потрібно промоніторити:

  • Особливості сайту Дізнайтесь вік домену, оцініть юзабіліті, дизайн, спосіб навігації, асортимент каталогу. Подивіться, як організовано функцію замовлення товару, чи є якийсь корисний функціонал (калькулятор, чат-бот, замовлення дзвінка), чи веде компанія блог. Все це вкаже напрямок для роботи з покращення власного ресурсу.
  • Посилальну масу. Подивіться загальну динаміку приросту посилань, тематику донорів, типи доменів, види беклінків. Складіть таблицю з даними, орієнтуйтеся її у створенні посилальної стратегії.
  • Об’єм та канали трафіку. Дізнайтеся, звідки, в якому обсязі, успішні компанії отримують відвідувачів. Наприклад, конкурент має хороший трафік за посиланнями з Instagram. Це вказує на те, що роботу із соцмережами теж варто включити до стратегії.
  • Видимість запитів у пошуку. Позиції постійно змінюються – веб-майданчики можуть переймати один одного трафік. Зверніть увагу на ресурси з помітним зростанням чи зниженням. Вивчаючи динаміку, можна зробити висновки про особливості роботи алгоритмів, знаходити певні закономірності, вчасно проводити заходи для збереження позицій.
  • Сніпети в Google. Вивчіть SERP з позиції користувачів: що бачать люди за певним запитом, з ким порівнюють вашу пропозицію, чим вона краща. Зараз добре працюють розширені сніпети, до них входять назви розділів каталогу, фото, контактні дані, фавікон і т.д. Вони виглядають помітніше, яскравіше, сприяючи високому CTR.
  • Маркетингові прийоми. Що роблять успішні майданчики для залучення користувачів та збільшення продажів, наскільки привабливим є їх УТП.

Такий аналіз дозволить зрозуміти, за рахунок чого просуваються інші, що можна взяти на замітку і включити до стратегії з SEO-просування. Знайти прямих конкурентів і отримати дані зручніше всього за допомогою сервісів PR-CY, Keys.so, Megaindex та інших подібних.

Враховуйте непряму конкуренцію. Наприклад, для інтернет-магазину «Все для риболовлі» непрямим конкурентом буде інформаційний портал на тему рибальства. Статейники теж «воюють» за увагу користувачів і можуть перекривати дорогу до ТОП-10. У таких випадках подумайте про створення блогу: корисні аудиторії статті під інформаційні запити дадуть додатковий трафік.

Вік сайту

Якщо у вас ще немає веб-ресурсу або він створений нещодавно, ніяка робота з просування не проводилася, його можна відразу правильно оптимізувати під вимоги ПС. На етапі створення сайту плануйте структуру на основі зібраної семантики: під кожну групу запитів зробіть окремі сторінки. Працювати з молодими майданчиками краще за принципом від простого до складного. Починайте просування з низькочастотних запитів, рухайтеся до середньо- та високочастотних. На швидкий результат, звичайно, не варто розраховувати: для стійкої позитивної динаміки потрібно мінімум півроку.

Якщо ресурс створено та функціонує, то просування піде помітно швидше. Головне, провести комплексний аудит із SEO консультацією за підсумками. Важливо виявити помилки, визначити точки зростання поліпшення позицій.

Технічний аудит

Для перевірки технічного стану ресурсу є спеціальні послуги: SiteAnalyzer, Screaming Frog SEO Spider, Serpstat, Megaindex. Посилання, дублі, сторінки без заголовків, документи, які повільно завантажуються, неправильні коди відповіді сервера – з усім цим необхідно працювати.

Оцініть мобільну дружність. Для цього є непоганий сервіс – Adaptivator. Програма покаже, як виглядає ресурс на різних моделях планшетів та смартфонів. Сторінки можна перегортати, перевіряючи коректність відображення тексту, картинок та інших елементів.

Аналіз юзабіліті

Важливо з’ясувати, наскільки сайт є зручним для відвідувачів. Хороше юзабіліті дозволить збільшити конверсію та отримати конкурентні переваги. Ось що важливо:

  • гарний дизайн;
  • логічна структура;
  • зручна навігація;
  • достатню кількість інформації;
  • корисний функціонал;
  • мінімальний ризик помилок користувача.

Для аудиту юзабіліті використовуйте Usabilla.com або Optimal Workshop.com. У них можна формувати звіти, залучати реальних людей для оцінки сайту. Також можете замовити аудит у нашому інтернет-агентстві, за підсумками дамо розгорнуту SEO консультацію.

Вивчайте поведінку користувачів. У Google Analytics є спеціальні інструменти. Наприклад, у «вебвізорі» можна переглянути рух курсору, прокручування документа, а на «тепловій карті» – найбільш клікабельні зони. Такі дані допоможуть виявити сильні та слабкі місця сайту. На підставі результатів у стратегію вносяться відповідні пункти щодо покращення ресурсу.

link

Позиції та результати пошуку

Якщо над веб-майданчиком робота вже велася, сайт може займати певні позиції у видачі. Подивіться, скільки сторінок у пошуку, які з них приносять трафік. Одна річ, коли відвідувачі переглядають каталог, і зовсім інша, коли читають лише статті із блогу. Знайдіть трафікогенеруючі запити, проаналізуйте, чи дають вони потрібну аудиторію, чи відповідають вашим цілям.

Всі ці параметри потрібні не лише на старті, їх важливо постійно контролювати.

Веб-аналітика

Якщо на сайті ще немає Google Analytics, то його потрібно встановити. Сервіси збирають інформацію про відвідувачів та їхню поведінку. Таким чином, можна перевіряти, чи правильно ви ведете роботу і чи відповідає ваша діяльність задуманій стратегії.

Показники, які ви аналізуєте, поділяйте сегментами, тобто. дивіться не загальне число, а дані щодо пристроїв, статі, сторінок, операційних систем. Так простіше виявити слабкі місця, щоб точково їх доопрацьовувати. Наприклад, якщо основна маса відмов йде з мобільних, значить з вашою адаптивною версткою щось не так.

Постановка цілей та завдань

Після збору початкових даних та визначення вихідної точки потрібно позначити цілі, які хочете досягти. Це має бути не щось спільне, типу збільшити відвідуваність або потрапити до ТОП-3, а більш конкретні завдання, наприклад:

  • покращити видимість у пошуку за певною темою (групою товарів чи послуг);
  • збільшити кількість посадкових сторінок із трафіком;
  • підвищити клікабельність сніпету;
  • зменшити відмови, збільшити глибину переглядів;
  • оптимізувати швидкість завантаження, зокрема під навантаженням;
  • виростити відсоток реферального трафіку тощо.

Кожен елемент на сайті повинен працювати на конкретне завдання, кожна сторінка мала мету.

Стратегія в деталях

Коли ви визначили вихідну точку і те, чого хочете прийти, приступайте до розробки плану дій. Основні етапи SEO-стратегії – це внутрішня та зовнішня оптимізація. Це головне, з чим належить працювати.

Внутрішня оптимізація

До внутрішньої оптимізації відносяться:

  1. Збір семантичного ядра – список пошукових запитів, за якими вас будуть знаходити в мережі. Підбирайте фрази, які використовує цільова аудиторія, а не виходьте лише з назви послуг та товарів. При цьому враховуйте інтерес користувача – сенс, який люди вкладають у запит. Для локального бізнесу використовуйте ключі з прив’язкою до певного місця, наприклад «суші в Києві», «манікюр Київ», «шиномонтаж у Миколаєві». Зібрати семантику допоможуть сервіси: Google keyword planner і т.д., також використовуйте ключові фрази, що трафікогенерують, за якими просуваються конкуренти.
  2. Поліпшення юзабіліті, виправлення технічних помилок. Виявлені при SEO-аудиті недоліки потрібно виправити. Ваш ресурс має бути кращим, ніж у конкурентів або хоча б на одному рівні з ними. Забезпечте відвідувачам зручний майданчик, дайте необхідну інформацію для ухвалення рішень про покупку.
  3. Карта релевантності. Це план щодо контентної оптимізації. Складається на основі семантичного ядра, допомагає зафіксувати посадкові сторінки для запитів, що просуваються.
  4. Прописування мета-тегів. Особливо важливим є Title, т.к. він відображає суть документа і в першу чергу враховується пошуковими системами. Впливає на ранжування та клікабельність сніпету у видачі. Title повинен містити 1-2 головні ключі, бути релевантним матеріалу на сторінці, зрозумілим, привабливим для аудиторії.
  5. Робота із контентом. Визначте мінімальний обсяг текстів, густину входження ключових слів. У цьому питанні орієнтуйтесь на конкурентів. Користувачам зазвичай подобаються довгі, докладні тексти: за даними Хабр і Geektimes, статті більше 10 тис. знаків набирають більше переглядів. При цьому люди не завжди вдумливо читають, більшість просто «сканує» вміст. Щоб полегшити сприйняття, структуруйте інформацію, використовуйте заголовки H1-H3, списки, списки. Але найголовніше – публікуйте хороший матеріал, він має чітко відповідати на запит, бути корисним. Боти суворо стежать за якістю видачі та скрупульозно сортують дані. Google, наприклад, враховує EAT-фактори (експертність, авторитетність, достовірність). Працюйте із зображеннями, відеоконтентом: прописуйте атрибути Alt, оптимізуйте вагу. Щоб не сповільнювати завантаження, «важкі» відео розміщуйте на YouTube.
  6. Перелінківка. Посилальні зв’язки всередині ресурсу покращують індексацію та поведінкові фактори. Посилання прописують у меню, хлібних крихтах, блоках «супутні послуги»/«схожі товари» та текстах. Перелінковка зазвичай створюється за схемою: з головною на розділи, з розділів на категорії, з категорій на статті, а статті посилаються одна на одну і категорії.

Внутрішня оптимізація передає пошукачам всю інформацію про майданчик. Алгоритми аналізують дані, роблячи висновки корисність ресурсу.

Поиск

Зовнішня оптимізація

Зовнішня оптимізація дозволяє підняти траст сайту, тобто. покращити його авторитетність. Це потрібно для хорошого ранжування: роботи більше довіряють трастовим майданчикам, віддають їм пріоритет у видачі. Щоб завоювати таке зізнання, необхідно отримувати посилання з інших ресурсів. Це можна робити різними способами:

  • купувати на біржах, найкращі на наш погляд – Collaborator;
  • робити аутрич – домовлятися із власниками відвідуваних ресурсів безпосередньо;
  • проводити крауд-маркетинг – залишати відгуки, рекомендації на тематичних форумах та в соцмережах;
  • зареєструвати компанію у великих каталогах, сервісах пошукових систем (локальний бізнес – обов’язково у геосервісах).

Посилальна стратегія формується на основі аналізу профілю профілю конкурентів – йдіть шляхом, якого дотримувалися успішні «гравці».

Якщо зовнішня оптимізація вже проводилася, враховуйте поточний анкор-аркуш. Подивіться, яких посилань у ньому не вистачає. Наприклад, відомо, що краще отримувати безанкорні посилання, вони виглядають природніше в очах пошукових систем. Але це не означає, що анкорний лист повинен складатися тільки з них, для бота виглядає підозріло. Якщо у вас так само справи, то розбавте посилальний профіль анкорними, брендовими та іншими типами посилань.

Щоб збільшити авторитетність у висококонкурентній тематиці, для лінкбілдингу вибирайте трастові тематичні майданчики. Важлива також якість посилань і кількість унікальних доменів, що посилаються. Уникайте різких стрибків. Акуратніше з молодими порталами: у пошукових систем поки немає до них довіри – вони можуть бути легко песимізовані.

Працюйте з репутацією в інтернеті: створюйте позитивний імідж, моніторіть відгуки, відпрацьовуйте негатив. Згадки відстежуйте Google Alerts (сервіс надсилає оповіщення). Покращуйте якість послуг та продукції, тоді задоволені клієнти залишатимуть позитивні відгуки, і авторитет компанії зросте природним чином. Молодим майданчикам можна простимулювати цей процес: замовте огляди, вкладіться у конкурси, розробте супервигідні акції.

Ми пройшлися основними пунктами розробки стратегії для SEO просування. Ставте правильні завдання, моніторте конкурентів та покращуйте сайт. Удачі в розкручуванні та високих продажів!

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити