Видимість сайту Google дає загальне уявлення про ефективність SEO-стратегії. У статті розповімо, що це за показник і як його перевірити, дамо рекомендації щодо покращення.
Видимість – це кількість показів сайту за певними ключовими фразами, виходячи з його положення на сторінці видачі. Зрозуміло, що вище позиції, тим більше показів і, отже, відвідувань. Щоб потрапити на вершину, потрібно багато працювати та аналізувати свої дії, у тому числі перевіряти пошукову видимість сайту з різних ключів.
SEO-аналітика зараз дуже ускладнилася. Щоб оцінити успішність проекту, недостатньо знати позиції та трафік, потрібна комплексна оцінка видимості. Відстежуючи її за кожним запитом, можна зрозуміти, за якими ключами користувачі знаходять портал, а якими ресурс не видно. Показники, що наближаються до нуля, говорять про те, що інтернет-майданчик займає низькі позиції та аудиторія його не знаходить.
Але важливо враховувати і динаміку: показники минулого періоду порівнювати з поточним та на підставі цього робити висновок. Якщо коефіцієнт зріс, отже, стратегія працює, якщо знижується чи стоїть дома, щось йде негаразд. SEO-фахівці перевіряють видимість щомісяця, а також після певних маніпуляцій, щоб оцінити їхню доцільність. Замовники послуг із просування сайту також можуть стежити за динамікою, щоб оцінити прогрес.
Чтобы определить этот важный SEO-параметр, потребуются две величины:
- Частотность запроса (ЧЗ) – количество обращений пользователей по конкретной фразе в течение месяца. Другими словами, это число, показывающее, сколько раз вбивался в поисковую строку определённый запрос. ЧЗ смотрите в планировщике Google AdWords.
- Коэффициент позиции (КП) – степень внимания к ссылкам на странице выдачи. КП зависит от позиции ресурса и имеют определённый «вес». Вот значения коэффициента:
- 1, 2 та 3 позиції – 1;
- 4 позиція – 0,85;
- 5 позиція – 0,60;
- 6, 7 позиції – 0,50;
- 8, 9 позиції – 0,30;
- 10-та – 0,20.
- 11-а та нижче – 0.
Знаючи це, легко розрахувати видимість на основні запити (ВЗ), ось формула: ВЗ = ЧЗ × КП. Для загального аналізу видимості сайту визначають суму всіх ВЗ семантичного ядра.
Під час роботи з великим обсягом даних складно виконати розрахунки вручну – краще скористатися спеціальними сервісами для перевірки позицій та видимості. Рекомендуємо MegaIndex. Увійдіть, знайдіть потрібний інструмент. У спеціальному рядку введіть URL-адресу та натисніть кнопку «перевірити». Сервіс покаже кількість ефективних показів, оціночний трафік та інші важливі метрики. Також по кожному запиту можна переглянути розташування ресурсу у видачі. Для безкоштовного моніторингу доступна перевірка лише 5 ключів, щоб отримати повні результати, потрібно сплатити за тариф. Є й інші послуги (Serpstat, PR-CY, SEMrush, SpyWords), принцип їх роботи схожий на MegaIndex.
У цих сервісах є інструменти для аналізу конкурентів: можна переглянути трафік та місце у видачі. Порівнюйте показники свого ресурсу з показниками майданчиків такого самого типу. Якщо ви випереджаєте прямих конкурентів, це добрий знак, навіть при зниженні показника видимості. Також в інших можливо «підглянути» ефективні ключові запити, які ви упускаєте у своїй SEO-стратегії. Після розгорнутого аналізу можна скласти гарний план робіт щодо покращення сайту.
На видимість позицій впливає багато змінних: це поведінкові чинники, технічна оптимізація, семантика, посилальна вага, тобто. весь пул робіт SEO-фахівця. Щоб покращити показники, насамперед рекомендуємо робити таке:
- Проведіть аудит майданчика і виправте технічні помилки. Оптимізуйте сайт під мобільні пристрої, налагодьте швидкість завантаження.
- Пропрацюйте сніпет. Від того, як майданчик представлений у пошуковій видачі, залежать показники CTR. Привабливе для користувачів опис та заголовок підвищують клікабельність.
- Розширюйте семантичне ядро. Кожні 6 місяців переглядайте семантику. З часом популярність пошукових запитів змінюється, з’являються нові життєві ключові слова. Допрацьовуйте під них важливі посадкові майданчики, створюйте додаткові сторінки під нові кластери.
- Оптимізуйте зображення. Пропишіть заголовки ілюстрацій за допомогою атрибуту alt. Боти проіндексують зображення, і вони будуть доступні у видачі Google.
- Працюйте над посилальним профілем. Особливо це актуально за високої конкуренції у ніші. Отримуючи якісні зворотні посилання, ви можете обійти інших, т.к. ваш ресурс краще ранжуватися.
Всі ці способи допоможуть завоювати довіру пошукових систем і збільшити видимість сайту. Після впровадження нових рішень відстежуйте цей важливий параметр, шукайте проблемні місця та нові ідеї для зростання. Так у вас буде більше шансів розвинути успішний проект: підвищити відвідуваність, конверсії та впізнаваність бренду.