У статті розберемося, чи потрібен вашому проекту редизайн. Розглянемо 5 факторів, які вказують на те, що ресурс пора покращувати і модернізувати. Для досягнення успіху в деяких випадках без цього не обійтися.
Редизайн – це реконструкція веб-порталу, яка проводиться на основі поточного проекту з урахуванням накопиченої аналітики. У неї може входити оновлення зовнішнього вигляду, зміна структури, розробка нового функціоналу і навіть зміна CMS. Це дорога трудомістка робота, тому важливо оцінити її доцільність. Розберемо випадки, коли вона необхідна.
Красива картинка – це перше, що бачать відвідувачі. Дизайн впливає на поведінкові фактори: може залучити або відштовхнути користувачів. Прийоми оформлення сайту, актуальні в 2000 році, зараз вже не працюють і навіть шкодять бізнесу. Перерахуємо ознаки застарілого дизайну:
- Занадто яскраві кольори. Раніше часто вибирали «кричущі» відтінки для залучення уваги, зараз це не працює і дратує користувачів. Вибирайте гармонійну палітру, що відповідає специфіці ніші.
- Зображення низької якості. Вимоги до візуального контенту виросли, на ринку з’являються пристрої, що підтримують дозвіл 4К. Відповідно, якість ілюстрацій повинна бути на висоті.
- Стічні фотографії співробітників. Такі фото не викликають довіри, користувачі їх бачили вже десятки разів. Краще розмістити реальні фотографії персоналу.
- Занадто дрібний текст, відсутність форматування. Зросли і вимоги до публікації текстів. Важливо правильно структурувати матеріал, шрифт краще вибрати не менше 12px, це поліпшить сприйняття контенту.
Також на сайті буває велика кількість дрібних деталей, які займають простір, або застарілі елементи, наприклад, тіні або райдужний градієнт. Від усього цього краще відмовитися і розробити новий сучасний дизайн.
Ще одна проблема – типове, пересічне оформлення. Такими часто бувають веб-майданчики, зроблені на конструкторі. Так, за допомогою «Тільди», «Вікс» та інших подібних онлайн-систем створюють непогані ресурси, але розробити щось унікальне досить складно. А оригінальний дизайн важливий для розвитку проекту: забезпечує відокремлення від конкурентів, дає можливість висловити свій фірмовий стиль.
Якщо проаналізуєте першу сторінку видачі по будь-якій темі, то виявите, що практично весь ТОП-10 зроблений на популярних CMS: WordPress, Joomla, «1С-Бітрікс» і т.д. Добрий движок дозволить розробити креативне унікальне оформлення, дасть більше можливостей для SEO-просування. Якщо хочете рости, відчуваєте брак функціоналу, то в рамках редизайну краще перенести портал на відповідну CMS.
Проблеми з юзабіліті призводять до низької конверсії. Якщо помітили, що знижуються продажі, клієнти йдуть до конкурентів, то можливо ваш сайт незручний. Конверсія нижче 1% і велика кількість відмов дають привід задуматися про редизайн. Розглянемо докладніше, які проблеми вказують на погане юзабіліті.
Незручна навігація по сайту
Відвідувачі не готові довго вивчати сторінки, вони хочуть за 1-2 кліка потрапити в потрібний розділ. Структура ресурсу повинна цьому сприяти, бути інтуїтивно зрозумілою, неперевантаженою.
Рекомендуємо також налаштувати рядок пошуку, зробити хлібні крихти, по ним користувач зможе відслідковувати пройдений шлях, при необхідності швидко повертатися в потрібний розділ. Форуми на комерційних сайтах краще замінити на розділ FAQ, в ньому легше орієнтуватися, можна швидко знайти відповідь на питання.
Технічні помилки сайту
Технічні помилки здатні сильно нашкодити SEO. Ось найчастіші проблеми, з якими стикаються веб-майстри:
- некоректне відображення в браузерах;
- «биті» посилання;
- дубльований і неунікальний контент;
- помилки у файлі robots.txt;
- великий рівень вкладеності сторінок.
Перевірити основні технічні аспекти можна в сервісі Netpeak Spider. Нова версія програми поділяє знайдені помилки на 3 категорії: Error (критичні), Warning (важливі), Notice (незначні). Іноді доводиться проводити велику роботу над технічною оптимізацією, навіть переробляти структуру ресурсу.
Відсутня мобільна або адаптивна версія сайту
Кожному порталу необхідна мобільна версія або адаптивна верстка, адже більше половини користувачів виходять в інтернет з мобільних пристроїв. Якщо сторінка некоректно відображається на смартфоні, то ви втрачаєте трафік. До того ж компанія Google заявила, що підтримує розвиток адаптивних сайтів і мобільних версій, тому пошукові роботи віддають їм перевагу при ранжируванні.
Адаптивна верстка, на наш погляд, простіше і зручніше мобільної версії, тому що немає подвійної роботи по SEO. Для створення адаптивного дизайну потрібно попрацювати з кодом, шаблонами, картинками, іноді доводиться міняти розташування елементів. Сторінки повинні підлаштовуватися під розміри, орієнтацію будь-якого гаджета.
Коректність відображення на різних пристроях перевіряють за допомогою безкоштовних програм: Google Mobile Friendly, Quirktools, Adaptivator і т.д. Якщо адаптивна верстка є, але вона незручна – це теж привід для редизайну.
Повільне завантаження сайту
Сайт повинен працювати швидко: максимальна швидкість завантаження – 2-3 секунди. Якщо сторінки вантажаться довше, то погіршуються поведінкові фактори, тому що користувачі не люблять чекати і швидко йдуть, не зробивши цільову дію. Велика кількість відмов – знак для пошукових роботів, що інтернет-майданчик неякісний або нерелевантний, тому його рейтинг знижується.
Перевірити час завантаження можна в сервісах PageSpeed Insights. Якщо сайт повільний, причинами можуть бути:
- «важкі» картинки, плагіни, розширення;
- flash-контент;
- помилки при розробці;
- неоптимізовані скрипти, CSS-файли;
- відсутність gzip стиснення;
- надлишок інформації в базі даних;
- велика кількість реклами;
- віруси;
- повільний хостинг.
Важливо знайти причину і оптимізувати сайт. Для швидкого завантаження сторінок можна використовувати технології прискорення: турбо-сторінки AMP Google.
Щоб зрозуміти, чи потрібен редизайн, які моменти необхідно опрацювати, проведіть повний аудит юзабіліті або замовте таку перевірку в нашому інтернет-агентстві EXPANS.
Від конкурентів не можна відставати. Якщо ваш ресурс з якихось критеріїв гірше, то відвідувачі можуть йти на інші більш якісні майданчики. Тому періодично проводьте аналіз сайтів конкурентів. Перш за все важливо з’ясувати:
- технічні особливості;
- дизайн і юзабіліті;
- способи отримання трафіку;
- маркетингові прийоми;
- контент-стратегію;
- трафікогенеруючі ключові фрази.
Проаналізувавши топові портали, отримаєте нові ідеї, дізнаєтеся хитрощі, які дозволять провести ефективний редизайн. Веб-технології розвиваються стрімко – якщо не відстежувати сучасні тренди, можна опинитися за бортом інтернет-бізнесу.
Ребрендинг – зміна фірмового стилю і внутрішніх бізнес-процесів компанії. Це глобальне перетворення, яке проводиться, коли розширюється сфера діяльності, змінюється концепція, відбувається перехід на новий ціновий сегмент і т.д.
При ребрендингу редизайн ресурсу обов’язковий: іноді потрібно міняти логотип компанії, колірну гамму, заново розробляти оффер. Ресурс опрацьовується відповідно до нового фірмового стилю, оновлюються елементи зовнішньої ідентифікації, поліпшується функціонал.
Ми розглянули п’ять факторів, які вказують на необхідність редизайну. Практично кожна компанія рано чи пізно стикається з цим. Важливо все правильно прорахувати, скласти докладне ТЗ для розробників. Професійний редизайн поліпшить поведінкові фактори, підвищить лояльність аудиторії і піде на користь бізнесу.