Правильний сніпет – добра можливість виділитися серед конкурентів у пошуковій видачі. У статті розповімо, що в нього входить і як правильно скласти кожен елемент. Надамо універсальні шаблони, розповімо про кращі генератори для складання сніпету.
Далеко не всі веб-майстри приділяють сніпетам належну увагу, це можна використовувати в своїх інтересах, щоб виділитися в пошуковій видачі. Якщо зробити його більш привабливим, ніж у інших, то можливо підвищити кликабельность, відвідуваність ресурсу, а також завоювати розташування пошукових систем – все це добре для успішного SEO просування. Як зробити сніпет читайте далі.
Сніппет – стисла інформація про веб-сторінку, яка відображається в результатах пошуку. Прочитавши її, користувач повинен отримати уявлення про тему документа, не відкриваючи його. Сніппет впливає на рішення про перехід на сайт, тому такий важливий. Стандартно в нього входять 3 елементи: title, URL, опис, розглянемо кожен із них докладніше.
Title – найважливіший тег. Саме його перш за все враховують пошукові системи при ранжуванні – він має містити головну ключову фразу, по якій просувається сторінка.
Але title призначений не тільки для пошукових систем, в першу чергу він для людей. Тому важливо зробити його легким для читання та зрозумілим. Мало, хто клацне на безладний набір ключів. Корисно також додати елемент, який зацікавить користувачів. Наприклад, тайтл «придбати квартиру в Москві без посередників» можна доповнити фразою «1000 об’єктів житлової нерухомості».
Видима довжина тайтла у видачі – 50-70 знаків, все, що виходить за межі, пошуковики обрізають. Але це не означає, що потрібно обов’язково вкластися в ці параметри, головне – створити повноцінний інформативний заголовок. Це буває необхідно, коли, наприклад, в інтернет-магазині продається товар з довгою назвою. Не бійтеся робити тайтли більше 70 знаків, вони повністю індексуються, просто основний зміст намагайтеся вкласти в перші слова.
URL в сниппете располагается прямо под заголовком. Хорошо, если это будет не просто адрес, а навигационная цепочка (хлебные крошки). Она выглядит так: главная страница > раздел > подраздел > текущий документ. Особенно это актуально, когда на сайте много рубрик. Ссылка-маршрут упрощает навигацию, улучшает кликабельность, поведенческие факторы, а это хорошо влияет на ранжирование. Сделать хлебные крошки можно с помощью формирования семантической микроразметки, ориентируясь на иерархию ресурса.
Це невеликий текст, в якому відображена основна суть сторінки. Пошукові машини формують його автоматично: виривають з текстового контенту фрази з ключами. Це не завжди виходить красиво та інформативно, але за допомогою мета-тега description можна «підказати» роботу, що показувати в сніпеті. Для цього знайдіть релевантний фрагмент або напишіть його окремо спеціально для сніпета.
Дескріпшен сторінки повинен бути коротким і простим, при цьому спонукати перейти на сайт. Згадайте, як ви самі вивчаєте видачу: обираєте найпривабливіший опис та клікаєте. Можливо, фрагменти, які вам не сподобалися, вели до більш корисної інформації, просто description був невдало складений.
Буває і навпаки, опис приваблює, на сайт заходять, але вміст не відповідає заявленому. Не знайшовши нічого корисного, користувачі швидко йдуть. Це поганий знак для пошукових систем: роботи вважатимуть ресурс марним і будуть знижувати у видачі. Все це актуально і для тайтла, він теж повинен точно відповідати інформації на сторінці.
Щоб скласти гарний дескріпшн і тайтл, ретельно вивчіть цільову аудиторію: інтереси, захоплення, біль, платоспроможність, як купують і т.д. Так ви зможете написати «чіпляючий» текст, на який захочеться клікнути і перейти на сайт.
Ось кілька рекомендацій щодо складання дескріпшна:
- пишіть лише важливу інформацію;
- не використовуйте стоп-слова, вступні конструкції, не переборщіть із спецсимволами;
- якщо доречно, додайте 2-3 емодзі;
- вставляйте ключі;
- уникайте переспама, повторів;
- не копіюйте тайтл;
- зазначте реальну користь, а якщо просуваєте комерційний сайт – переваги компанії, УТП;
- додайте трігери (наприклад, «понад 100 позитивних відгуків» або «Встигни придбати! Знижка 50% тільки до кінця місяця»);
- будьте конкретними, уникайте загальних фраз (замість «швидка доставка», напишіть «доставка від 2-х днів»);
- використовуйте call to action – заклик до дії;
- для кожної сторінки робіть унікальний дескріпшн.
Оптимальна довжина тексту сніпета – 140-160 знаків. Можна написати більше, пошуковик просто його обріже. Але ось занадто короткий робити не варто, в цьому випадку є ризик, що він не буде показаний у видачі.
У сніпет, окрім заголовку, URL і тексту, можуть входить й інші елементи, що робить його більш інформативним і помітнішим для користувачів. Перерахуємо, що можна додати:
- Швидкі посилання. З ними користувач бачить інші розділи сайту, може оперативно їх відкрити. Створюються для найпопулярніших сторінок. Наприклад, для інтернет-магазину одягу актуальні наступні розділи: «Жінки», «Чоловіки», «Діти», «Адреси магазинів», «Доставка».
- Контактні дані. Завдяки зазначеним номерам телефону, людина може відразу до вас звернутися, не переходячи на сторінку: деякі не люблять вивчати інтернет-каталоги, їм легше зателефонувати, щоб дізнатися потрібну інформацію.
- Ціна. Якщо вартість ваших послуг (товарів) нижче, ніж у конкурентів, то ціну рекомендуємо додати в сниппет. Це дасть вагому перевагу перед іншими компаніями.
- Favicon – значок сайту, щось на кшталт логотипу, але набагато менше (розмір приблизно – 32 × 32 px). Відображається поруч з назвою сторінки – привертає увагу, підвищує впізнаваність ресурсу у видачі. Зробити фавіконки можна в сервісі Favicon.by: є можливість згенерувати самостійно, вибрати з колекції або замовити розробку.
- Рейтинг. П’ять зірочок поруч зі статтею або назвою компанії формує позитивну думку в користувачів. Щоб налаштувати рейтинг, упровадьте на сайті функцію оцінки або посилайтеся на ресурс, звідки цей рейтинг береться.
- Дата публікації. Актуально для новинних порталів, тому що дозволяє оцінити свіжість матеріалу.
Всі ці елементи налаштовуються за допомогою мікророзмітки і спеціальних плагінів, а також в Yandex і Google вебмайстрів. Також можна отримати розширений сниппет, якщо зареєструватися в Яндекс.Довіднику і Яндекс.Маркеті. Плюс ще й в тому, що знаходження в цих сервісах підвищить видимість компанії.
Варто сказати і про значки, які Яндекс зараз привласнює деяким сайтам: замок – захищене з’єднання, ракета – висока швидкість завантаження, полум’я – популярний ресурс з хорошою відвідуваністю і т.д. Вони теж позитивно впливають на клікабельність та лояльність аудиторії. Подивитись, на які значки претендує ресурс, можна біля його адреси в випадаючому меню в пункті «Інформація про сайт» або в Яндекс.Вебмайстрі.
Мета теги для сніпета зазвичай заповнюються вручну. Але при роботі з великими каталогами можна автоматизувати процес і створити шаблони для сниппета. Пропонуємо кілька готових варіантів.
Для тега тайтл:
- купити + «найменування товару» + «характеристика товару (артикул, назва моделі, колір і т.д.)» + в інтернет-магазині «назва»;
- купити + «товар» + з доставкою від «кількість днів»;
- купити + «товар» + за ціною від «мінімальна вартість».
А ось шаблони для дескріпшн:
- Замовляйте «товар» на сайті «назва». Вигідні умови покупки – «фраза, яка продає (безвідсоткова розстрочка, безкоштовна доставка, кешбек до 5%, виготовлення за 3 дні або інше)».
- «Назва товару» – фото, характеристики. Купуйте в магазині «назва» за ціною всього «вартість».
Это примерные шаблоны, отредактируйте их, в зависимости от специфики товара и маркетинговой стратегии компании. А вот сниппеты для основных страниц всё же заполняйте вручную, они требуют тщательной проработки.
Є спеціальні програми, які допоможуть розробити гарний сніпет, назвемо 5 кращих:
- Pixelplus;
- Saney.ru;
- Snippet Preview;
- Serpsim;
- Mobileserps.
Ці сервіси допоможуть створити хлібні крихти та розширені сніпети для Яндекс і Google. У багатьох є функція попереднього перегляду, в тому числі на смартфонах, а також оповіщення про перевищення символів в Title, Description і Url. На виході отримаєте готовий html-код для вставки на сторінку.
Ще хороший інструмент – «Піксель Тулс». Дозволяє вивчати сніпети конкурентів з ТОПу: довжину, входження ключових слів, ефективність показів. На основі цих даних буде легше створити своє ефективне опис, зробити його ще краще.
Відстежуйте сніпет у видачі, особливо коли сторінка вже потрапила в ТОП-10: як він виглядає, його ефективність. При низькому CTR або помилці в описі доробіть текст. Можна просто переписати дескріпшн. Але це більше актуально для Google, тому що Яндекс часто ігнорує цей тег і вставляє в сніпет фрагмент з високою щільністю ключів. В такому випадку знайдіть це місце в тексті і внесіть необхідні зміни або перенесіть основні ключові фрази в ту частину, яку хочете бачити у видачі.
Більшість елементів для розширеного сніпета редагуються в Вебмайстрі (сортувати, відключити функцію, змінити швидкі посилання і т.д.). Неправильні контакти можна змінити через довідник Яндекса.
Не ігноруйте помилки і недоліки, можливо, вони – один з чинників низької відвідуваності. Формування сніпета за всіма правилами дасть більше переходів. Зробіть його інтригуючим, клікабельним та ви отримаєте вагому конкурентну перевагу.