Бажаєте отримати привілеї від пошукових роботів – покращуйте поведінкові чинники. У статті розповімо, як це зробити, запропонуємо способи, які справді працюють.
Google прагнуть забезпечити якісну пошукову видачу, і для цього постійно вдосконалюють алгоритми. При ранжируванні враховують час, який користувачі проводять на сайті, кількість переглянутих сторінок, CTR, відмови, повернення до видачі. Для успішного SEO просування у мережі з усім цим потрібно працювати.
Іноді веб-майстри вдаються до накрутки факторів поведінки. Не рекомендуємо цього робити, т.к. такі дії призводять до санкцій від пошукових систем. Не варто ризикувати, особливо якщо ви налаштовані на довгострокову перспективу. Тим більше, що існують природні способи поліпшення поведінкових факторів.
Регулярно виконуйте технічний аудит. Якщо на сайті щось не працює, люди будуть йти з нього – отримайте багато відмов. Наприклад, при помилці 404 користувач не знаходить сторінку і повертається до пошуку. Таке виникає через биті посилання. Видаліть їх або заповніть сторінку корисною інформацією, наприклад, розмістіть карту сайту або цікаву статтю.
Ще небезпечна неправильна верстка, через неї некоректно відображаються дані, що також погіршує фактори поведінки. За допомогою інструмента “Відладчик” та сервісу “W3C Валідатор” перевірте якість коду, валідність сторінки. Загалом технічний аудит ресурсу радимо проводити один раз на 1-2 місяці, а також після переїзду або редизайну.
Важливою є і швидкість завантаження. Чим вона нижча, тим краще: оптимально – до 2-3 сек. Завантаження понад 5 сек. збільшує показники відмови: люди не люблять чекати. Перевірити цей параметр можна у сервісі PageSpeed Insights. Програма покаже час завантаження на комп’ютерах та мобільних, порекомендує, що потрібно зробити, щоб збільшити швидкість, наприклад, почистити код або прибрати “важкі” картинки.
Зменшити показник відмов можна також, якщо адаптуєте сайт під мобільні. Подивіться в Google Analytics скільки людей заходить через смартфони та планшети, зазвичай це не менше половини трафіку. Якщо користувачам не подобається робота ресурсу, вони закриють його і навряд чи зайдуть повторно.
Налаштувати сайт під мобільні можна двома способами:
- Спеціальна мобільна верстка. На піддомі створюється окремий сайт, куди відвідувача перенаправляється автоматично.
- Адаптивний дизайн. Сайт змінює вигляд залежно від розміру екрана користувача.
Другий варіант реалізувати простіше, тільки можливо доведеться попрацювати над часом завантаження. Оцінити оптимізацію сайту під різні пристрої можна за допомогою сервісу Quirktools або Ipadpeek, останній підходить для перевірки відображення на девайсах Apple.
Потрібно знати свою аудиторію та говорити з нею однією мовою. Тільки тоді можна створити по-справжньому класний популярний сайт. Ось 10 основних пунктів, які потрібно опрацювати, щоб скласти портрет ЦА:
- Стать, вік, сімейний стан.
- Сфера діяльності та хобі.
- Місце проживання, особливості регіону.
- Головні цінності та інтереси.
- З якими проблемами стикаються, як їх вирішують?
- Як ваш продукт чи контент допоможе вирішити проблему?
- Як після цього зміниться життя ЦА?
- Що вони очікують отримати після переходу на ваш ресурс?
- Що може спонукати їх детальніше вивчати сайт?
- Що їм подобається та не подобається на сайтах ваших конкурентів?
Запитань може бути більше, чим повніше складете портрет аудиторії, тим краще. Спираючись на нього під час роботи над сайтом, зможете передбачати побажання користувачів, правильно подавати матеріал, розміщувати в потрібному місці. А це дозволить збільшити час відвідування веб-ресурсу.
Публікуйте цікаві статті: глибоко розкривайте тему, перевіряйте ще раз факти, пишіть у справі, уникайте води та марних конструкцій. Напишіть інтригуюче прев’ю, щоб спонукати до читання. Якісний матеріал зможе утримати людину на сайті, а також дасть привід повернутися знову.
Працюйте над структурою, діліть текст на абзаци, використовуйте підзаголовки, марковані списки. Пам’ятайте про ЦА: одним сподобається сувора подача матеріалу з посиланнями на дослідження, іншим легкість викладу та гумор. Ще можна додати цікаві відео на тему, наприклад, в опис процедури пілінгу вставити ролик про те, як це відбувається в кабінеті у косметолога. Хороший контент продовжить час перебування на сайті та підвищить показники залучення (ER).
Підвищити залучення також можливо за допомогою інтерактивних елементів, які утримують увагу. Ось що можна додати:
- онлайн-калькулятор для розрахунку вартості послуг (на будівництво будинку чи встановлення дверей);
- конфігуратори, які допоможуть зібрати продукт, додати опції;
- графіки, діаграми;
- квіз-тести та опитування;
- віртуальні тури та тривимірні моделі;
- онлайн-чати з іншими користувачами;
- чат-боти, що імітують діалог із консультантом компанії.
Залучайте відвідувачів закликами до дії: “дивіться”, “дізнайтеся”, “запитайте”, “напишіть думку”. Додати форму для коментарів, віджети для підписки.
Хороший ефект дасть і креативне анімоване меню – підкреслення з ефектом хвилі, плавне висунення кнопок, гарні переходи тощо. Головне, не перестарайтеся, інтерактивні елементи не повинні відвертати увагу від головного.
Сайти з оригінальним та ненав’язливим дизайном подобаються з першого погляду. Смаки, звичайно, у всіх різні, тим більше що в цьому питанні потрібно відштовхуватися від ЦА, але велика кількість отруйних відтінків і миготливих банерів зазвичай все-таки дратує, хочеться їх закрити. Просто і гармонійно – ось безпрограшний варіант розробки візуальних елементів.
Але по-справжньому «закохуєшся» у сайти із зручною навігацією та інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом. Вивчати сторінки на них легко, курсор ніби сам ковзає по екрану, відкриваючи потрібне. На такому ресурсі не тільки підвищується час візиту, глибина перегляду, а й зростають продажі. Тому працювати над юзабіліті важливо: люди не витрачатимуть час, аби розібратися у структурі. Пройдіть самі транзакційний шлях відвідувача, щоб оцінити зручність ресурсу.
Цікаве і потрібне для користувача посилання завжди повинно бути поруч, для цього важливо грамотно зробити внутрішню перелінковку. Зв’яжіть один з одним схожі за змістом матеріали (записи, товари) у зручному для відвідувача місці. За допомогою інструменту «Карта поведінки» (Google) періодично відстежуйте, де більше і менше кліків, за потреби змінюйте неклікабельні анкори.
Ось що ще можна зробити для покращення юзабіліті:
- зробіть рядок «пошук сайтом»;
- в інтернет-магазині з великою кількістю товару створіть фільтр пошуку;
- використовуйте читальні шрифти;
- спростіть вимоги до паролів;
- Якщо ресурс орієнтований на охоплення аудиторії з різних країн, зробіть коректне налаштування мультимовності.
Найважливіше розміщуйте у лівій частині сторінки. Компанія Nielsen Norman Group, яка спеціалізується на аналізі інтерфейсів користувача, проводила дослідження. За допомогою технології айтрекінгу (трекінг очей) було встановлено, що саме у лівій частині екрана переважно фіксується погляд людини.
За допомогою Google Analytics знайдіть слабкі сторінки. За ними мало переглядів та багато відмов, що негативно впливає на поведінкові метрики сайту загалом. Подумайте, що спричинило це і внесіть коригування. Наприклад, зробіть таке:
- розбавте матеріал привабливими картинками;
- розмістіть відео;
- поміняйте структуру контенту;
- створіть пояснювальні графіки, таблиці;
- додайте більше інформації.Идеи можно «подсмотреть» у конкурентов из топа выдачи. Возьмите полезные решения на заметку и адаптируйте их под себя.
Крім того, низькоякісні сторінки, які вже не потрібні, можна видалити. Якщо по них йде трафік, зробіть перенаправлення на схожі публікації або головну сайту. Якщо сторінка посилається інші частини ресурсу, тоді просто закрийте її від індексування з допомогою мета-тега «noindex».
Від того, як сторінка представлена у пошуковій видачі, залежать показники CTR. Поліпшити їх можна за допомогою привабливого сніпету. Він складається з кількох елементів:
- Title (заголовок). Повинен включати головний пошуковий запит, бути читабельним і зрозумілим, точно відображати тему сторінки.
- Description (короткий опис). Тут має бути тільки суть, не використовуйте стоп-слова та займенники. Намагайтеся зацікавити людей, вкажіть користь, яку вони отримають, якщо перейдуть на сайт.
- URL – адреса ресурсу. Зробіть його коротким, так ваш сніпет буде виглядати акуратним. Але найкраще створити хлібні крихти – посилання на маршрут. Для користувачів це зручно, вони можуть швидко перейти на потрібну сторінку сайту.
У title або description включайте тригери, переваги, УТП, вигоди. Можна зробити розширений сніпет, додавши контактні дані, швидкі посилання, рейтинг, фавікон. Така інформативність дозволить виділитися на фоні конкурентів та спонукає користувачів вибрати ваш сайт з інших запропонованих.
Type-in трафік – це люди, які прийшли на сайт, написавши URL-адресу ресурсу в адресному рядку браузера. Такі переходи вказують, що користувачі шукають саме ваш сайт, можливо, він навіть доданий в закладки. Показники поведінкових чинників такого трафіку зазвичай хороші, адже люди шукали конкретний сайт.
Основний спосіб збільшити тайп-ін – розвивати проект. Працюйте не лише над залученням трафіку, а й над підвищенням впізнаваності у мережі, а також за межами Інтернету. Тут хороші всі способи: контекстна, таргетована та зовнішня реклама, роздача листівок, сарафанне радіо. Також радимо використовувати ЧПК, який відповідає тематиці ресурсу, т.к. Проста зрозуміла адреса краще запам’ятовується.
Встановіть на сайті кнопки соціальних мереж. Якщо користувачі будуть ділитися матеріалами, що їх зацікавили, то система визначить дану інформацію як корисну – цінність сайту підвищиться. Плюс зможете отримати унікальні перегляди, які дасть трафік із соцмереж.
Продумайте розташування соціальних віджетів: з одного боку, вони мають бути ненав’язливими, з іншого – перебувати у полі зору. Найчастіше їх ставлять наприкінці статті чи на сайдбарі. Протестуйте різні варіанти, щоб вибрати гарне місце.
Взагалі, потрібно постійно відстежувати ефективність своєї роботи. Інструменти веб-аналітики покажуть, як змінюються метрики після тих чи інших дій. Хороші показники покращать ранжування у пошукових системах – у вас будуть усі шанси потрапити до ТОП видачі та зробити проект успішним.