Long tail запити або навіщо потрібний довгий хвіст

Для молодих сайтів досить складно отримати трафік у конкурентних тематиках за середньочастотними та високочастотними запитами. Багато оптимізаторів намагаються не зв’язуватися з таким завданням і вважають за краще просто налаштувати контекстну рекламу. Але є й інший спосіб, який дозволяє залучати трафік на сайт з пошукових систем — це використання запитів так званого «довгого хвоста».
Long tail (у перекладі з англійської довгий хвіст) – це правильно підібрані низькочастотні та низькоконкурентні запити.

Теорія довгого хвоста

Спочатку теорія довгого хвоста не мала жодного відношення до SEO. У далекому 2004 році Кріс Андерсон (шеф-редактор журналу Wired) вирішив розібратися, що приносить велику прибуток компанії – бестселери (найпопулярніші продукти) або рестселери (дешевий ширвжиток). Після збирання об’ємної статистики продажів було проведено докладний аналіз. Усі дані протягом кількох років продажів було відбито у кількох простих графіках експоненційної функції. Ці графіки стали дуже популярними у маркетингу та згодом отримали назву «довгий хвіст».

Більше інформації на цю тему можна знайти в Wikipedia

График longtail. Популярность товара - время реализации

Цей графік чітко відображає як ідуть продажі популярних товарів. Зелена область – це пік продажу та поступовий спад через невеликий проміжок часу. Жовта область – подальша продаж товару до його виведення з звернення. І найважливіше на цьому графіку те, що площа зеленої та жовтої областей приблизно однакова.

График long tail. Конкурентция запроса - конверсия запроса

Такий самий графік вийшов під час аналізу продажів бестселерів і рестселерів. Виходить, що найпопулярніші товари коштують більших грошей, а рядові набагато менших. Бестселерів у будь-якій області значно менше, ніж рядових товарів. Таким чином прибуток від продажу бестселерів та рестселерів у результаті вийшов майже однаковий. Бестселери беруть ціною, а звичайні товари кількістю.

Завистимость конверсии запроса от его конкуренции

Цей же графік та принцип довгого хвоста взяли за основу у SEO. Цей графік відмінно показує залежність конкуренції та конверсії від частотності запиту. Високочастотні, конкурентні запити вимагають набагато більших вкладень (сил, часу та бюджету), але в результаті дають не дуже високу конверсію. Низькочастотні запити вимагають набагато менших зусиль для просування, більш точно відповідають на запитання користувача та показують кращу конверсію.

Що таке "довгий хвіст"

Давайте розберемося з тим, що таке long tail. Простими словами можна сказати, що лонгтейл або шлейф запиту – це слова, що уточнюють. Як приклад ключових слів розберемо “баскетбольні кросівки”. Основний запит середньочастотний. Після додавання різних уточнень ми матимемо довгий низькочастотний запит.
До уточнюючих пошукових слів можна віднести:

  • Гео
  • Ціна
  • Купити/Замовити
  • Відгуки

Це можуть бути запити: купити баскетбольні кросівки в Москві, ціна баскетбольних кросівок, замовити баскетбольні кросівки недорого і т.д.
Такі запити містять основний запит запит і залучають на сайт якісний трафік з пошукових систем. Сторінка, що містить подібні НЧ запити, згодом отримує хороші поведінкові фактори. А хороші поведінкові фактори збільшують шанс на просування сторінки за основним запитом.
Низькочастотні та мікрочастотні запити здатні залучати на сайт якісний пошуковий трафік. І більше того, трафік із високим відсотком конверсії.

График ключей длинного хвоста в SEO

Як збирати запити longtail

При складанні довгого хвоста нічого не потрібно вигадувати. Достатньо вбити основний запит сторінки у пошуковий рядок та зібрати основні хвости. Такі хвости необхідно зібрати всім основних сторінок.

Подсказки Google для сбора longtail хвостов

Далі вписуємо зібрані хвости у необхідні елементи сторінки. Це може бути Title сторінки, заголовок, контент і т.д.
Зібравши якнайбільше релевантних хвостів до середньочастотного ключа маски і розмістивши їх на сторінці, ми полегшимо просування сторінки в топ по основному ключу.

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити