Канібалізація запитів виникає, коли на сайті з’являється дві або більше сторінок, які відповідають одному ключовому слову. Пошуковим системам незрозуміло, яка зі сторінок створених на сайті сторінок більш релевантна загальному ключовому слову. Як результат сайт недоотримуватиме трафік з пошукових систем. Іншими словами, кілька сторінок на сайті починають конкурувати одна з одною.
Канібалізація запитів призводить до негативних наслідків. Ось деякі з них:
- Розмиття релевантності. При використанні однакових ключових слів на різних сторінках неминуче погіршення релевантності. Пошукова система бачачи кілька документів, що відповідають одному запиту, не розуміє яка сторінка більш релевантна запиту і гідна вищого місця в пошуковій видачі. У результаті у видачі ПС буде лише одна сторінка із сайту і не факт, що найрелевантніша.
Зниження конверсії. Потрапляючи на менш релевантні сторінки відвідувачі, звичайно, частіше йдуть з сайту, погіршуючи при цьому поведінкові показники. - Падіння трафіку релевантної сторінки. Розподіл трафіку на кілька сторінок очікувано призведе до падіння трафіку на кожній із них.
Зменшення цінності контенту. Декілька сторінок з інформацією оптимізованою під один ключовий запит призводить до зниження репутації сайту в очах як пошукових систем, так і відвідувачів. В результаті виходить падіння позицій сторінок у пошуковій видачі. - Погіршення поведінкових показників. Якщо в пошуковій видачі буде відображено менш релевантну сторінку, то вона, природно, матиме вищий показник відмов, ніж більш релевантна сторінка. Відвідувачі, які прийшли на сайт з «розпиленою» структурою, частіше йдуть з сайту, не розуміючи, де знаходиться більш релевантний контент. До того ж, спостерігатиметься зниження кількості відвідувачів, оскільки вони розподіляються на кількох сторінках, а не збираються на одній.
- Розмиття посильної ваги. Замість концентрації ваги на одній правильній сторінці відбувається розмиття ваги на кілька сторінок.
Визначити ефект канібалізації запитів можна так:
- Переходимо до Google Search Console.
- Вибираємо звіт “Ефективність”.
- Додаємо параметр “Новий” – “Запит”.
- Вводимо слово яким хочемо перевірити ефект канібалізації.
- Переходимо на вкладку “Сторінки”
Позбутися ефекту канібалізації можна так:
- Злиття сторінок. Один із методів полягає в переробці та об’єднанні контенту. Вибирається сторінка (це може бути стаття або товарна категорія), яка отримує більший трафік і доповнюється інформацією менш релевантної статті.
- 301 редирект. Після видалення менш релевантної статті необхідно налаштувати редирект більш якісну і релевантну.
Канібалізація запитів це неявна помилка, виявлення та усунення якої займає досить багато часу і сил. Найкращий варіант боротьби – це недопущення виникнення канібалізації. Правильний збір семантики та побудова якісної структури дозволить уникнути появи подібних помилок у комерційних проектах. Для контентних проектів дуже важливий підбір інформаційних запитів і складання контент плану.
Якщо не хочете даремно витратити кошти та час, то подібні завдання варто довірити фахівцям.